زعفران

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران معامله گران ۱۳۵۲ قرارداد آپشن (اختیار معامله) را به ارزش ۶۲۹ میلیون و ۵۳۲ هزار ریال منعقد کردند.

به گزارش «کالاخبر»، طی معاملات هفتگی بازار قراردادهای آپشن، تعداد ۲۲ قرارداد اختیار معامله خرید زعفران نگین سررسید اردیبهشت ۹۸ با قیمت اعمال ۱۱۰ هزار ریال منعقد شد و ارزش معاملاتی ۳۶ میلیون و ۵۵۴ هزار ریالی را رقم زد. در این سررسید معاملاتی ۲۷۶ موقعیت باز نیز ایجاد شد.

تعداد ۷۰ قرارداد آپشن خرید زعفران نگین سررسید اردیبهشت ۹۸ با قیمت اعمال ۱۲۰ هزار ریال نیز در بازار با ارزشی بیش از ۶۰ میلیون ریال منعقد شد و تعداد موقعیت های باز در این سررسید به ۵۳۰ موقعیت افزایش یافت.

در قیمت اعمال ۱۳۰ هزار ریال نیز تعداد ۱۲۴۰ قرارداد اختیار معامله خرید زعفران نگین در حالی منعقد شد که انعقاد این تعداد قرارداد با ارزش معاملاتی ۵۱۴ میلیون و ۶۶۲ هزار ریال بیشترین ارزش معاملات را در بازار به خود اختصاص داد و معامله گران تعداد ۸۶۳۸ موقعیت باز را برای این قرارداد ایجاد کردند.

همچنین، تعداد سه قرارداد اختیار معامله فروش با قیمت اعمال ۱۱۰ هزار ریال و ۱۷ قرارداد اختیار معامله فروش با قیمت اعمال ۱۳۰ هزار ریال در بازار منعقد شد که ارزش معاملات انعقاد این تعداد قرارداد در مجموع به بیش از ۱۷ میلیون و ۵۱۰ هزار ریال رسید.

گفتنی است، معامله گران در سه قیمت اعمال ۱۱۰ هزار، ۱۲۰ هزار ریال و ۱۳۰ هزار ریال در مجموع ۴۴۱ موقعیت باز را برای قرارداد اختیار معامله فروش سررسید اردیبهشت ۹۸ ایجاد کردند.

در پایان گفتنی است، در مجموع معاملات هفته گذشته معامله گران تعداد موقعیت های باز قراردادهای آپشن زعفران نگین را به ۹۸۸۵ موقعیت افزایش دادند تا در دومین هفته معاملاتی این قراردادها روی محصول زعفران، شاهد افزایش اقبال سرمایه گذاران و معامله گران بازار مشتقه بورس کالای ایران نسبت به این قراردادها باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها