نفت

طبق یک تحقیق توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار می‌رود قیمت نفت خام در آمریکا و کل دنیا در ۲۰۱۹ ثابت باقی بماند .

به گزارش «کالاخبر» به نقل از تسنیم، طبق یک تحقیق توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار می‌رود قیمت نفت خام در آمریکا و کل دنیا در ۲۰۱۹ ثابت باقی بماند .

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی می کند میانگین قیمت نفت خام برنت ۶۳ دلار در هر بشکه در ۲۰۱۹ و ۶۲ دلار در ۲۰۲۰ باشد. میانگین قیمت نفت در ۲۰۱۸ ، ۷۱ دلار در هر بشکه بود. اداره اطلاعات انرژی انتظار دارد میانگین قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ۹ دلار کمتر از برنت در نیمه اول ۲۰۱۹ باشد و به تدریج در سه ماهه چهارم سال به ۴ دلار تا ۲۰۲۰ برسد .

نفت برنت در روز چهارشنبه ۶۱.۶۴ دلار و نفت وست تگزاس اینترمدیت ۵۸.۳۶ دلار فروخته شد .

پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منعکس کننده سایر پیش‌بینی‌های بانک‌هاست. طبق نظرسنجی از ۱۱ بانک سرمایه گذاری انتظار می‌رود میانگین نفت برنت در ۲۰۱۹ همچنان بالای ۶۷ دلار در هر بشکه باشد و وست تگزاس اینترمدیت هم با میانگین نزدیک به ۶۰ دلار در هر بشکه در سال جاری فروخته شود .

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی رشد تولید جهانی نفت و سایر میعانات را نسبت به ماه گذشته پایین آورده است چون آمریکا و اوپک پیش‌بینی عرضه نفت را کاهش داده‌اند. پیش‌بینی می‌شود تولید نفت بیش از مصرف آن کاهش یابد. بنابراین رشد ذخایر جهانی کمتر خواهد بود که نشان دهنده بازار نسبتا راکدتر است .

میانگین قیمت نفت خام برنت در فوریه ۶۴ دلار بود که نسبت به ژانویه ۵ دلار بالاتر رفته بود و یک دلار پایین تر از زمان مشابه سال گذشته بود .

افزایش قیمت احتمالا نشان دهنده کاهش جهانی تولید سوخت مایع است که طبق پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا ۱.۴ میلیون بشکه در روز در فوریه کمتر شده است .

ذخایر نفت خام در تاسیسات اصلی ذخیره سازی در کاشینگ اوکلاهاما ۴.۲ میلیون بشکه از هفته اول فوریه تا هشت مارس افزایش یافته که احتمالا قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت را کاهش می دهد. نفت ورودی پالایشگاه میدوست در ۴ هفته اخیر تا اول مارس کاهش یافت که کمتر از میانگین ۵ ساله در این موقع از سال است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی می‌کند تولید نفت خام آمریکا ۱.۳ میلیون بشکه در روز در ۲۰۱۹ افزایش یابد که در تضاد با ۱.۲ میلیون بشکه کاهش تولید اوپک است .

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی، میانگین قیمت خرده فروشی بنزین حدود ۵ سنت نسبت به هفته گذشته بالا رفته و به ۲.۴۷ دلار در هر گالن در ۱۱ مارس رسید که ۹ سنت نسبت به زمان مشابه سال گذشته پایین تر بود .

میانگین قیمت سوخت دیزل کمتر از یک سنت نسبت به هفته گذشته افزایش یافت و روی همان ۳.۰۸ دلار در هر بشکه ۱۱ مارس ماند یعنی حدود ۱۰ سنت بالاتر از سال گذشته .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها