اوپک

کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق عرضه نفت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک اعلام کرد که تولیدکنندگان نفت بر تعهد خود به تثبیت بازار نفت تاکید دارند.

به گزارش «کالاخبر»، به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق عرضه نفت اوپک و غیر اوپک روز دوشنبه (۲۷ اسفندماه) در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، برگزار شد.

این کمیته، گزارش ماهانه تهیه شده از سوی کمیته مشترک فنی (JTC) و همچنین تحولات اخیر در بازار جهانی نفت و دورنمای ماه‌های باقی‌مانده سال ۲۰۱۹ میلادی را بررسی کرد.براساس اعلام این کمیته، مجموع پایبندی به توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک از ۸۳ درصد در ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی به ۹۰ درصد در ماه فوریه رسید.

همه کشورهای حاضر در کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیر اوپک متعهد شدند در ماه‌های آینده، تولید خود را فراتر از میزان تعهد شده کاهش دهند.

کمیته یاد شده با اشاره به اینکه بعید است عوامل بنیادین بازار نفت در دو ماه آینده تغییر کنند، پیشنهاد کرد نشست کامل وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیر اوپک در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی لغو شود و به جای آن، نشست کمیته وزارتی در ماه مه این سال و پیش از نشست عادی اوپک در ماه ژوئن برگزار شود.

در نشست ماه ژوئن، درباره هدف تولید در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی تصمیم‌گیری خواهد شد.

کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک همچنین اصلاح معیارهای کاهش تولید سه کشور برونئی (دارالسلام)، اکوادور و مالزی را مورد تأیید قرار داد و پیوستن عراق، قزاقستان، نیجریه و امارات را به این کمیته، تبریک گفت.قرار است نشست آینده کمیته وزارتی اوپک و غیر اوپک در ماه مه سال ۲۰۱۹ میلادی در جده عربستان برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها