مس

موسسه «فیچ» در جدیدترین تحلیل خود برآورد کرده که تقاضای مس در سال ۲۰۱۹ افزایش خواهد یافت. بر پایه این گزارش، تقاضای مس طی یک روند ۱۰ ساله تا سال ۲۰۲۷ میلادی به ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن خواهد رسید که از رشد سالانه ۲.۶ درصدی حکایت دارد.

به گزارش «کالاخبر»، این موسسه هشدار داده که مصرف جهانی با رشد تقاضای برق و بخشهای زیرساختی چین و همچنین انقلاب تولید خودروهای برقی از رشد عرضه سبقت میگیرد.از طرفی، موسسه فیچ پیش بینی کرده که تولید سالانه مس طی سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۷ شاهد رشد ۳.۶ درصدی خواهد بود.

بر اساس پیش بینی فیچ، تقاضای مس تصفیه شده از تولید فراتر می رود و بازار طی چند سال آتی با کسری مواجه میشود. به گفته این موسسه، تعادل جهانی مس تصفیه شده در سال ۲۰۱۸ شاهد کسری ۲۴۷ هزار تنی بوده است و این وضع تا سال ۲۰۲۱ باقی خواهد ماند.

به نظر میرسد، پیش بینی کسری برای دوره کوتاه مدت بوده، چراکه فیچ پیش بینی کرده است که کسری مس جهان به دلیل سرمایه گذاری روی پروژه های جدید از سال ۲۰۲۱ کاهش می یابد و بعد به سمت افزایش عرضه تغییر مسیر میدهد.

با فراتر رفتن تقاضای فلز سرخ از عرضه، شرکتهای معدنی در سراسر جهان به دنبال اجرای پروژه های معدنی از سال ۲۰۲۰ خواهند رفت، بنابراین در چشم انداز بلند مدت انتظار میرود با سرمایه گذاری تولیدکنندگان مس روی پروژه های جدید و افزایش تولید مس، کسری جهانی عرضه مس کاهش یابد و پس از آن نیز بازار با مازاد عرضه مواجه شود.

پیش بینی تولید مس

تولید جهانی مس طی سالهای آتی، افزایش پایداری را تجربه خواهد کرد، به طوری که کاهش هزینه ها و افزایش قیمت مس میتواند از این موضوع حمایت کند. همچنین افزایش قیمت مس در سالهای آتی، توسعه پروژه ها به ویژه در کشورهای شیلی، پرو و استرالیا را تقویت خواهد کرد.

بر پایه این گزارش، تولید مس تصفیه چین با رشد پایدار پیش بینی شده است و تولیدکنندگان از افزایش قیمت مس، سود خواهند برد.

فیچ برآورد کرده که تولید مس تصفیه شده چین از ۸.۸ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ به ۱۱.۴ میلیون تن در سال ۲۰۲۷ افزایش یابد و رشد سالانه ۳.۱ درصدی را تجربه کند. تولیدکنندگان داخلی چین سود بیشتری را نسبت به رقبای خارجی کسب خواهند کرد.

شیلی به پیشگامی تولید مس در جهان ادامه میدهد. این کشور دومین تولیدکننده مس تصفیه شده به شمار میرود. شرکت دولتی «کودلکو» و شرکت BMW از اجرای طرحی با عنوان «ابتکار مسوولانه مس» خبر داده اند که به بهبود تعهد نسبت به مسوولیت های اجتماعی و اکولوژیکی در صنعت مس منجر خواهد شد.

این موسسه برآورد کرده که تولید مس پرو، رشد سالانه با ثباتی را تجربه کند، به طوری که پیش بینی شده تولید این کشور تا سال ۲۰۲۷ میلادی به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن برسد.

پیش بینی می شود، تولید مس استرالیا با رشد سالانه ۳.۱ درصدی به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن تا سال ۲۰۲۷ برسد. فیچ برای هند نیز با اشاره به رشد بسیار مناسب تولید مس در این کشور خاطر نشان کرده که تولید مس هندی ها تا سال ۲۰۲۷ با میانگین رشد سالانه ۷.۳ درصدی به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن خواهد رسید.

فیچ در این گزارش چشم انداز رشد تقاضای آمریکا را مسکوت باقی گذاشت، چراکه بسته مربوط به توسعه زیرساخت ترامپ را مطابق با انتظارات ندانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها