• ۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
  • کد خبر: 23049
نفت

قیمت نفت روز دوشنبه به خاطر نگرانی در مورد رکود شدید اقتصادی کاهش یافت که مهمتر از کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا بر ایران و ونزوئلا است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، نفت خام برنت ۶۶.۷۳ دلار در هر بشکه در ساعت ۷:۵۲ به وقت گرینویچ معامله شد که ۳۰ سنت معادل ۰.۵ درصد نسبت به قیمت قبلی کاهش داشت .

نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۳۵ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش ۵۸.۶۹ دلار در هر بشکه فروخته شد . قیمت هر دوی این شاخص ها تقریبا ۳ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است .

نگرانی ها در مورد رکود اقتصادی آمریکا که در روز جمعه پس از اظهارات محتاطانه فدرال رزرو به وجود آمد ، باعث شد سود ۱۰ ساله خزانه‌داری برای اولین بار از ۲۰۰۷ به زیر نرخ ۳ ماهه برسد .

اطلاعات تولید کارخانه ای آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا هم به نگرانی در مورد رکود جهانی افزود. تولید کارخانه ای در آلمان برای سومین ماه پیاپی کاهش یافت .

بانک ای ان زد اعلام کرد که دورنمای تاریک اقتصادی بر مسائل مربوط به عرضه نفت سایه افکنده است، مسائلی مانند کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا بر ونزوئلا و ایران .

اوپک و متحدانش مثل روسیه توافق کردند ۱.۲ میلیون بشکه در روز عرضه نفت را پایین بیاورند تا قیمت به ۷۰ دلار در هر بشکه برسد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها