طلا

طلا در آستانه ثبت بدترین عملکرد ماهانه از آگوست ۲۰۱۸ قرار دارد که بیشتر ناشی از تقویت دلار و ارزش اوراق قرضه بوده است.

به گزارش « کالاخبر» ؛​هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۱.۳۱ دلار افزایش، ۱۲۹۱.۷۳ دلار معامله شد که در ساعات اولیه معاملات اندکی افزایش یافت و بعد دوباره کاهش یافت و اکنون دوباره بالا رفته است.

طلا در جلسه گذشته حدود ۱.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین میزان در ۷ ماه گذشته به شمار می‌رود.

طلا در آستانه نخستین کاهش هفتگی در ۴ هفته گذشته قرار دارد و و حدود ۱.۷ درصد از ارزش خود را طی یک ماه گذشته از دست داده است. اما به لحاظ عملکرد سه ماهه‌ایی، دومین افزایش متوالی سه ماهه‌ای را به علت لحن ملایم بانک مرکزی آمریکا و نگرانی در مورد رشد جهانی اقتصادی ثبت کرده است.

دلار، بیشترین افزایش ماهانه در ۵ ماه گذشته را ثبت کرده درحالی‌که ارزش سهام‌های آسیایی به امید پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین افزایش یافته است.دو اقتصاد بزرگ جهان، دور جدید مذاکرات را روز پنج‌شنبه آغاز کردند.

جفری هالری، تحلیلگر ارشد بازار گفت: اگر ما خروجی مثبتی از مذاکرات تجاری داشته باشیم، طلا تحت فشار خواهد بود زیرا سرمایه‌گذاران به سوی دارایی‌های با ریسک بیشتر تغییر جهت خواهند داد.

اما اگر خروجی ناامیدکننده داشته باشیم، ارزش بازارهای بورس کاهش خواهد یافت و مردم به سوی دارایی‌های امنی نظیر طلا حرکت خواهند کرد. بازار بسیار در حالت صبرکنیم تا ببینیم چه می‌شود، قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها