photo_2015-11-24_11-56-14.jpg

مقایسه قیمت پایه محصولات پتروشیمی در تاریخ ۲ و ۱۶ اسفندماه نشان می دهد که برخلاف چند فهرست های اخیر شرکت ملی صنایع پتروشیمی، قیمت اکثر کالاها روندی افزایشی داشته اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پلی استایرن های انبساطی با ۸٫۴ درصد رشد نسبت به دو هفته در رتبه بیشترین افزایش قیمت ها قرار گرفتند. به این ترتیب پلی استایرن های انبساطی از نرخ ۳ هزار و ۶۳۹تومان به ۳ هزار و ۹۴۵ تومان رسیدند، یعنی ۳۰۶ تومان نسبت به دو هفته قبل گران شدند.

پس از پلی استایرن های انبساطی، قیمت پی وی سی ها نیز با بیشترین افزایش روبه رو شدند، به طوری که پی وی سی گرید ۷۰ با ۱۳۹ تومان و پی وی سی گرید ۶۵ با ۱۲۶تومان افزایش نسبت به دو هفته قبل قرار دارند.

در رتبه سوم بیشترین افزایش قیمت ها، پلی استایرن های مقاوم و معمولی نیز به ترتیب ۴٫۳ و ۳٫۴ درصد نسبت به دو هفته قبل قرار داشتند.

در همین حال پلی اتیلن های سنگین دورانی و تزریقی نیز با افزایش ۲٫۸ درصدی روبه رو شدند، به این ترتیب پلی اتیلن های سنگین دورانی ۹۲ و پلی اتیلن های سنگین تزریقی ۸۹ تومان نسبت به دو هفته پیش گران تر شدند.

پلی اتیلن های سنگین بادی هم با ۱٫۷ درصد، پلی پروپیلن های نساجی با ۱٫۳ و پلی اتیلن های ترفتالات آمورف و بطری با ۱٫۲ درصد افزایش نسبت به دو هفته گذشته روبه رو شدند.

در رده های آخر رشد قیمت محصولات پلیمری نیز پلی اتیلن های سبک خطی، پلی پروپیلن های شیمیایی، پلی اتیلن های سبک فیلم و پلی اتیلن های سنگین اکستروژن قرار دارند. در همین حال پلی اتیلن های ترفتالات نساجی و سوپربرایت نسبت به دو هفته گذشته افت قیمت داشتند، به طوری که هر کدام ۰٫۴ درصد ارزان تر شدند.

نگاهی به رده بندی شیمایی ها

در گروه محصولات شیمیایی نیز بنزن ۹٫۷ درصد نسبت به دو هفته گذشته رشد قیمت داشته، به این ترتیب قیمت این کالا از رقم یک هزار و ۵۹۹ تومان به یک هزار و ۷۵۳ تومان رسیده است.

آروماتیک سنگین هم ۱۳۵ تومان، منواتیلن گلایکول ۱۶۲ تومان و استایرن مونومر هم ۲۵۶ تومان نسبت به دو هفته قبل رشد قیمت داشتند. کمترین افزایش قیمت نیز نسبت به دو هفته قبل متعلق به نرمال بوتانول با ۱ درصد رشد بوده است.

منومر وینیل استات نیز با توجه به اینکه هر دو ماه یک بار قیمت گذاری می شود، در دو هفته پایانی سال همچنان با قیمت ۲ هزار و ۷۸۰تومان عرضه خواهد شد. با این حال تعداد محدودی از محصولات شیمیایی نسبت به دو هفته قبل روندی نزولی داشتند، به طوری که محلول آمونیاک و کریستال ملامین ۱ درصد و سودکاستیک نیز ۱٫۳ درصد افت داشتند. همچنین  اسیداستیک و دی اتانول آمین هم نسبت به دو هفته گذشته به ترتیب ۱٫۷ و ۱٫۸ درصد کاهش قیمت داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها