چین

با انتشار آمار مثبت از وضعیت بازار کار آمریکا، بیشتر شاخص های مهم بورسی با صعود به کار خود در معاملات هفتگی خاتمه دادند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فایننشیال تایمز، پس از آنکه مشخص شد بازار کار آمریکا در ماه مارس با اشتغال‌زایی برای ۱۹۶ هزار نفر در ماه مارس فراتر از حد انتظار عمل کرده است، روحیه مثبت معامله گران تقویت شد و این مساله به صعودی شدن شاخص‌ها در آخرین روز معاملات هفتگی انجامید.

در وال استریت، شاخص "اس اند پی ۵۰۰" به رهبری نمادهای انرژی موفق شد تا با ۰.۵ درصد افزایش بسته شود. شاخص "داوجونز اینداستریال اوریج" نیز ۰.۲ درصد افزایش یافت و شاخص "نزدک کامپوزیت" با ۰.۶ درصد افزایش به کار خود خاتمه داد. این برای دومین هفته متوالی است که هر سه شاخص مهم بورسی آمریکا صعودی بوده‌اند.

در اروپا شاخص "استوکس ۶۰۰" که در بردارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ اروپایی است ۰.۱ درصد بالا رفت و در انگلیس شاخص "فوتسی ۱۰۰" بی اعتنا به جو حاکم بر این کشور به دلیل مساله برگزیت ۰.۶ درصد افزایش یافت.در بین دیگر شاخص‌های مهم بورسی اروپا، شاخص "دکس" بورس فرانکفورت آلمان ۰.۱۸ درصد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس فرانسه ۰.۲۳ درصد افزایش یافتند.

در آسیا شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن ۰.۳۸ درصد و شاخص "تاپیکس" این کشور ۰.۳۵ درصد افزایش یافتند اما همتای چینی آن‌ها یعنی شاخص "هانگ سنگ" در اتفاقی عجیب ۰.۱۷ درصد عقب رفت. شاخص ام اس سی آی بورس‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن نیز در شرایطی به کار خود خاتمه داد که در نهایت با ۰.۱ درصد افزایش در مقایسه با روز قبل بسته شد.

در بازار نفت بهای هر بشکه نفت برنت با ۱.۵ درصد افزایش از سطح ۷۰ دلاری نیز عبور کرد و به ازای ۷۰.۴۳ دلار معامله شد. در معاملات فلزات گران‌بها نیز قیمت‌ها صعودی بود به گونه‌ای که هر اونس طلا با ۰.۱۹ درصد افزایش و هر اونس نقره با ۰.۴۱ درصد افزایش به ترتیب به ازای ۱۲۹۱.۴۷ دلار و ۱۵.۱۰ دلار معامله شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها