• ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
  • کد خبر: 23170
ورق سرد

بازار ورق سرد فولادی چین در ماه فوریه سال ۲۰۱۹، از رونق قابل قبولی برخوردار بوده است. این محصول فولادی در اغلب روزها روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته و در پایان این ماه رشد ۷۰ یوآنی برای آن ثبت شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین، قیمت ورق سرد فولادی در بازار فولاد چین در ماه فوریه ۲۰۱۹ از رشد قابل توجهی نسبت به ماه ژانویه ۲۰۱۹ برخوردار بود. با وجود موارد محدود افت قیمت که در این ماه دیده می‌شود، در سایر روزها قیمت روند ثابت یا صعودی را پشت سر گذاشته است و در مجموع از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است. شایان ذکر است این رشد به ماه مارس نیز سرایت کرده و سپس در اوج ثابت شده است.

ورق سرد فولادی در ۳ روز نخست ماه فوریه با قیمت ۴۱۱۷ یوآن بر تن به فروش رفت. پس از آن به دلیل سال نو چین، خرید و فروشی انجام نگرفت. در روز نخست پس از بازگشایی بازارها، این محصول فولادی رشد قیمتی را تجربه کرد و ۴۲۰۰ یوآن به‌ازای هر تن به فروش رفت. در ۲ روز پایانی این هفته، قیمت‌ها کاهش محدودی را تجربه کردند و به ۴۱۱۸ یوآن به‌ازای هر تن رسیدند. روند صعودی قیمت ورق سرد فولادی در هفته سوم فوریه ادامه داشت و در روز پایانی این هفته به ۴۲۴۰ یوآن رسید. این قیمت در هفته آخر فوریه ثابت ماند. درمجموع در کل این ماه، قیمت رشد ۷۰ یوآنی را پشت سر گذاشته است.

باید خاطرنشان ساخت، ماه مارس نیز تاکنون، رونق خوبی را برای این محصول فولادی رقم زده است و قیمت‌ها همچنان رو به بالا می‌تازند. تا جایی که قیمت ورق سرد به ۴۲۸۰ یوآن افزایش یافته و روی همین قیمت ثابت شده است.

پیشرفت مذاکرات تجاری چین و ایالات متحده آمریکا و حادثه معدن سنگ آهن برزیل که به رشد قیمت سنگ آهن منجر شد، را باید از دلایل اصلی این روند صعودی قیمت دانست. اقدامات حمایتی دولت چین از رشد اقتصاد این کشور را باید از دیگر دلایل رشد محصولات فولادی این کشور خواند. کاهش مالیات بر ارزش افزوده و همچنین مالیات حمل‌ونقل، زمینه‌ساز رونق بازار این کشور شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها