چین

کشور چین به واسطه حجم بالای تولید فولاد و محصولات آن از اثرگذاری بالایی در بازار فولاد جهان برخوردار است و از مجموع یک میلیارد و ۷۸۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تن فولاد خام تولید شده دنیا در سال ۲۰۱۸، میزان ۹۲۸ میلیون ۲۶۴ هزار تن آن به چین تعلق داشته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین، چین بزرگترین تولیدکننده فولاد خام دنیا به‌شمار می‌رود. از آنجاکه این کشور بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده این فلز در سطح جهان است از اثرگذاری بالایی در بازار فولاد و محصولات آن در سطح بین‌المللی برخوردار است.  از مجموع یک میلیارد و ۷۸۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تن فولاد خام تولید شده دنیا در سال ۲۰۱۸، میزان ۹۲۸ میلیون ۲۶۴ هزار تن آن به چین تعلق داشته است. این حجم از تولید حکایت از تاثیر ویژه این کشور بر بازار فولاد دنیا دارد. گفتنی است میزان تولید فولاد چین طی سال گذشته در قیاس با سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است. حجم تولید فولاد خام این کشور در سال ۲۰۱۷، حدود ۸۷۰ میلیون ۸۵۵ هزار تن گزارش شد.

چین یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های ورق گرم فولادی دنیا نیز به‌شمار می‌رود. میزان تولید ورق گرم فولادی چین براساس آمار منتشر شده از سوی NBS از ماه مارس تا دسامبر سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸نشان می‌دهد که میزان تولید ورق گرم فولادی در این کشور طی ماه‌های مارس، آپریل و می روند صعودی را پشت سر گذاشت و از ۸۹۷۶ هزار تن در ماه مارس به ۹۷۰۷ هزار تن در ماه می رسید. میزان تولید این محصول فولادی در ماه ژوئن کاهش را تجربه کرد و به ۹۵۵۱ هزار تن کاهش یافت. روند تولید ورق گرم از ماه جولای مجددا رونق یافت و به صعود بازگشت.

این روند رو به رشد تا ماه اکتبر ادامه یافت. تا جایی که رقم تولید در این ماه ۹۸۰۲ هزار تن، ثبت شد. تولید ورق گرم فولادی در ۲ ماه پایانی سال ۲۰۱۸، نزولی بود و در ماه آخر سال به ۹۳۶۵ هزار تن کاهش یافت. افت تولید در ماه‌های پایانی سال را می‌توان به فصل سرما، کاهش تقاضا و تشدید تنش‌های تجاری چین نسبت داد. هرچند باید خاطرنشان ساخت همین میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷، رشد داشته است.

گفتنی است چین در سال ۲۰۱۸ با شرایط پیچیده و دشواری در سطح بین‌المللی مواجه شد. با این وجود برای حفظ ثبات در اقتصاد خود و توسعه آن در ابعاد گوناگون کوشید. دولت این کشور تلاش‌های بسیاری برای تنظیم ساختار، حفظ ثبات در زمینه‌های اشتغال، تجارت خارجی، سرمایه‌گذاری خارجی، سرمایه‌گذاری داخلی و بهبود بازار انجام داد. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۱۸ ، رقم ۹۰۰۳۰۹ میلیارد یوآن گزارش شد. این میزان از تولید ناخالص داخلی، نسبت به سال قبل آن رشد ۶.۶ درصدی داشته است.

همچنین باید خاطرنشان ساخت درآمد ناخالص ملی چین در سال ۲۰۱۸، رشد ۶.۵ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است و به ۸۶۶۹۱۵ میلیارد یوآن رسیده است. رشد یاد شده و تلاش این کشور برای بهبود شرایط اقتصادی را باید از عوامل اثرگذار در رشد صنعت فولاد آن و افزایش تولید در مقایسه با سال ۲۰۱۷ نام برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها