مودودی

اقتصاد ایران با وجود تحریم و همه چالش ها در مسیر توسعه قرار دارد و سال جاری فرصت مناسبی برای تعاملات اقتصادی با دیگر کشورها و توسعه روابط بین الملل است.

به گزارش «کالاخبر»،در این بین پس از امضای چند تفاهمنامه همکاری با عراق در پی سفر اسفند ماه ۹۷ حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق و هیات همراه ۱۷ فروردین ماه به تهران آمدند تا تفاهمنامه ها امضا شده وارد مرحله اجرایی شود. همچنین در راستای توسعه همکاری های تجاری و بازرگانی دو کشور، یکشنبه هفته جاری تفاهمنامه ای میان بورس کالای ایران و اتاق بازرگانی بصره به منظور تسهیل مبادلات تجاری و ایجاد بازاری شفاف، مطمئن و کاهش ریسک و هزینه های مبادلاتی تجارت ایران و عراق امضا شد.

محمدرضا مودودی، سرپرست سازمان توسعه و تجارت ایران در این زمینه به میزان گفت: بورس کالا در سال های اخیر توانسته زیرساخت های تجاری کشور در حوزه مبادلات کالاها را تقویت کند که لازم است ظرفیت های موجود این بورس در راستای توسعه تجارت بین الملل نیز معرفی و مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست سازمان توسعه و تجارت ایران افزود: تفاهم نامه های زیادی بین دو کشور ایران و عراق منعقد شده است و کلید واژه نخست وزیر عراق این است که از مرز انعقاد تفاهم به سمت اجرای تفاهم نامه ها برویم. بر همین اساس، ما هم انتظار داریم که در کمتر از یک ماه کمیته های اجرایی تشکیل جلسه داده و نمایندگان آن معرفی شوند تا بتوانیم وارد مرحله اجرای این تفاهم نامه ها شویم.

مودودی اظهار داشت: لازم است که بررسی کنیم چه ابزارهایی برای عملیاتی کردن تفاهم نامه ها در اختیار داریم چراکه در سال جاری باید بیشتر بر اجرای طرح ها متمرکز شویم. در این بین از ظرفیت های مختلف برای توسعه تجارت با عراق استفاده خواهد شد که بورس کالا در حوزه مبادلات کالایی و اطمینان بخشی به تجار دو کشور می تواند اثرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها