• ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
  • کد خبر: 23336
طلا

قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به رقم ۱۳۰۶ دلار و ۹ سنت در جلسه قبل، امروز با ۰.۱ درصد کاهش مواجه بود و به ۱۳۰۲ دلار و ۲ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار تقویت شده قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود، اما با توجه به افت شاخص ها در بازارهای بورس به دلیل نگرانی از کند شدن رشد اقتصادی و همچنین تنش های تجاری میان آمریکا و اروپا، قیمت ها در نزدیکی بالاترین ترین رقم ۲ هفته اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به رقم ۱۳۰۶ دلار و ۹ سنت در جلسه قبل، امروز با ۰.۱ درصد کاهش مواجه بود و به ۱۳۰۲ دلار و ۲ سنت رسید.قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۰.۲ درصد افت مواجه بود و به ۱۳۰۶ دلار رسید.

هرچند ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی حدود ۰.۱ درصد افزایش داشته است، اما افت شاخص ها در بورس های آسیایی نسبت به بالاترین رقم های ۸ ماه اخیر موجب شده تا قیمت فلز زرد همچنان در بالای ۱۳۰۰ دلار باقی بماند.

تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن طلا برای سرمایه گذارانی می شود که قصد دارند با ارزهای غیردلاری طلا بخرند.

هلن لائو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت:پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از قصد خود برای وضع تعرفه علیه کالاهای اروپایی خبر داد و همچنین در پی نگرانی بازار در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی شاهد تغییر جهت سرمایه از بازارهای بورس به سمت بازار طلا بوده ایم.

ترامپ دیروز تهدید کرد که علیه ۱۱ میلیارد دلار کالاهای اروپایی تعرفه وضع خواهد کرد.

آنچه موجب نگرانی بیشتر سرمایه گذاران شد، گزارش صندوق بین المللی پول بود که در آن پیش بینی صندوق از رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹ کاهش یافته و در مورد کند شدن بیشتر رشد اقتصادی هشدار داده شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها