• ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
  • کد خبر: 23415
فولاد

صادرات محصولات فولادی چین در مارس سال جاری به ۶.۳۳ میلیون تن رسیده است که نسبت به ماه قبل از آن ۴۰ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد یافته است .

به گزارش «کالاخبر»؛در فاصله ماههای ژانویه تا مارس کل صادرات فولاد چین به رقم ۱۷.۰۳ میلیون تن رسیده است که در مقایسه با همین مدت در سال قبل بیش از ۱۲ درصد افزایش نشان می دهد .

عمده دلیل افزایش حجم صادرات چین در ماه مارس تعطیلات سال نو چینی در ماه فوریه بود که بازار را غیر فعال کرده بود بنابراین تقاضای مانده از ماههای ژانویه و فوریه در ماه مارس به اوج رسید . پیش بینی شده میزان صادرات در ماه آوریل هم در همین سطوح فعلی باقی بماند اما در ماه می شاید مجدداً کاهشی شود زیرا رونق بازار داخلی چین در آن ماه قیمت ها را بالا خواهد برد .

بهای ورق گرم در شانگهای از اوایل مارس با ۱۷۰ یوآن معادل ۲۵ دلار افزایش در تاریخ ۱۱ آوریل به ۳ هزار و ۹۸۰ یوآن رسید و قیمت در بازار داخلی حدود ۱۳ دلار بالاتر از قیمت های صادراتی است . در ماه مارس چین ۸۹۹ هزار تن واردات محصولات فولادی داشته که در مقایسه با سال قبل ۲۷ درصد کاهش یافته است .در فاصله ماههای ژانویه تا مارس میزان واردات فولاد این کشور در کل ۲.۹ میلیون تن بوده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها