طلا

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت درباره روند قیمت طلا در هفته جاری دچار دودستگی شدند در حالی که سرمایه گذاران انتظار داشتند این فلز ارزشمند در هفته جاری روند صعودی پیدا کند.

به گزارش «کالاخبر»؛در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۶ نفر شرکت کردند. کسانی که افزایش و کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند به دو گروه مساوی شامل شش نفر یا معادل ۳۸ درصد تقسیم شدند در حالی که ۴ نفر یا ۲۵ درصدی درباره روند قیمت طلا نظری نداشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران، ۵۶۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۲۹۹ نفر یا ۵۳ درصد افزایش قیمت طلا، ۱۷۰ نفر یا ۳۰ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و ۹۹ نفر یا معادل ۱۷ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران نسبت به بالاتر رفتن قیمت طلا خوش بین بودند. در معاملات روز جمعه بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۱.۹۰ دلار یا ۰.۲ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۲۹۵.۲۰ دلار بسته شد با این حال برای کل هفته کاهش ۴۰ سنتی نشان داد.

باب هابرکورن، تحلیلگر شرکت کارگزاری کالای "آر جی او فیوچرز" به کیتکونیوز گفت: تصور می‌کنم روند طلا در هفته جاری صعودی باشد. ریزش قیمت طلا در معاملات پنج شنبه تحت تأثیر اخبار مهمی روی نداد و گزارش‌های اخیر از خرید طلا توسط بانک مرکزی چین مثبت بوده است و تصور می‌کنم خریدی که روز جمعه مشاهده شد در هفته جاری نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

آدریان دی، رئیس و مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی "آدریان دی" نیز بالا رفتن قیمت طلا را پیش بینی کرد و گفت: طلا کف قیمت اخیر در ۱۲۸۰ دلار را حفظ کرده و در برابر کاهش بیشتر مقاومت کرده است. ما تصور نمی‌کنیم که دلار به این زودی افت چشمگیری پیدا کند اما روند صعودی این ارز هم محدود است و در برابر هر گونه خبر منفی برای دلار مانند وخامت اقتصاد آمریکا یا سقوط بازار سهام، آسیب پذیر خواهد بود.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز انتظار دارد قیمت طلا پایین‌تر رود زیرا قیمت طلا در معاملات پنج شنبه پایین میانگین قیمت ۱۰ روزه، ۲۰ روزه و ۱۰۰ روزه بسته شد.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت SIA Wealth Management نیز کاهش قیمت طلا را پیش بینی کرد و گفت: از نظر فنی، روند نزولی طلا ظهور کرده است و با کاهش ریسک سیاسی و نوسان بازار و انتشار اخبار اقتصادی مثبت، طلا و سایر دارایی‌های امن در کوتاه مدت جذابیت خود را از دست می‌دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها