• ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
  • کد خبر: 23497
فاینکس

با توجه به شرایط ویژه و خاص حاکم بر کشور و به ویژه دورنمای اقتصادی در سال ۱۳۹۸ می توان گفت دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه فرصتی مناسب برای هماهنگی اضلاع اساسی و پایه های اقتصاد کشور در راستای حمایت از تولید و تحقق شعار "رونق تولید" در سال جدید خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، بر این اساس جهت‌گیری این رویداد مهم اقتصادی در حوزه بورس، بانک و بیمه با شعار "مشارکت بیشتر، اقتصاد بهتر" به سوی رونق تولید و اقتصاد کشور با استفاده از پتانسیل‌های موجود در بازار سرمایه، بازار پول و بازار بیمه می تواند زمینه ساز تحول مورد انتظار در بخش اقتصادی کشور باشد. حضور پر تعداد ارکان، شرکت‌ها و هلدینگ‌های کشور از بازار سرمایه، صنعت بانک و بیمه در این نمایشگاه بین المللی گواه این نکته خواهد بود که فرصت مناسب و ارزشمندی در انتظار کشور خواهد بود.

برگزاری این رویداد کمک می‌کند که اهالی صنعت و تولید، اهالی بازار پول و سرمایه، صاحبان علم و دانش و مدیران و تصمیم گیران اقتصادی در کنار یکدیگر حضور یافته و این رویداد یک فضای تبادل برای آنها باشد و در نهایت کمک کند که ما از حوزه اقتصاد مبتنی بر نفت و خام فروشی فاصله بگیریم و به سمت تکمیل زنجیره تولید داخلی و ارزش‌آفرینی حرکت کنیم.

نقش و جایگاه ویژه بازار سرمایه در شرایطی که سیستم بانکی به اصلاحات نیاز دارد، بر کسی پوشیده نیست. از این رو معرفی دستاوردهای مهم بازار سرمایه در حوزه های مختلف، انجام هماهنگی های لازم در بین مدیران ارشد این سه حوزه شریانی کشور، معرفی ابزارهای مالی جدید و مناسب با سلایق مختلف در کنار اقدامات مهم در زمینه فرهنگ سازی و آموزش سرمایه گذاری در بازار سرمایه به عموم مردم در جهت کنترل نقدینگی، می تواند در این نمایشگاه سرمنشا توفیقات بزرگی باشد.

بدون تردید، یکی از عمده‌ترین و اصلی‌ترین نارسایی‌های فعلی کشور به حوزه اقتصادی و مشکلات تولید باز می‌گردد. با توجه به وابستگی شدید اقتصاد کشور به فروش نفت و سیستم بانکی، تلاش برای اعمال اصلاحات لازم در حوزه بانکی، ترغیب و تشویق آحاد مردم به حضور در بازار سرمایه و توجه جدی به صنعت بیمه، تسهیل کننده تحقق اهداف اقتصادی کشور به عنوان نقشه راه جامع اقتصادی این مرز و بوم خواهد بود.

*احسان عامری مقدم، کارشناس بازار سرمایه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها