معدن

امروز نخستین جلسه کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و فلزات با حضور اعضای این کمیسیون و با موضوع بررسی الزامات سیاسی و اجرایی جهت تحقق شعار سال در بخش معادن و صنایع معدنی برگزار شد که در آن به موضوعاتی از قبیل بررسی شعار سال "رونق تولید" و راهکارهای تحقق آن در بخش معدن مطرح شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از چیلان، دکتر بهرام شکوری رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی در نخستین جلسه این کمیسیون در سال جاری گفت: در سیل اخیر شرکتهای معدنی اگرچه آسیب دیدند ولی کمک هایی را به سیل زدگان کشور داشتند و بخش معدن و صنایع معدنی نشان داده که در حوزه مسئولیت اجتماعی فعال بوده است.

وی افزود: امیدواریم اتاق نهم در این برهه از وضعیت کشور که بحرانی است تاثیرگذاری بیشتری در حوزه اقتصادی داشته باشد.

شکوری خاطرنشان کرد: امسال سال رونق تولید نام گرفته است که اگرچه شعار بسیار خوبی است اما از ابتدای سال نوع رفتارها به نظر کمک کننده در رونق تولید نبوده است.

وی بخش معدن و صنایع معدنی را به واسطه صادرات گسترده ای که داشته مورد توجه ویژه مسئولان خواند و اظهار داشت: یکی از الزامات رونق تولید، مارکتینگ است. در سال ۹۸ سعی شده در اتاق فکر وزارت صمت مسائلی را مطرح کردیم تا شاهد رونق تولید باشیم.

شکوری تصریح کرد: حفظ تولید و تولید پایدار نیازمند برداشتن موانع ازجمله تغییر قوانین یا سیاست گذاری های جدید است تا شاهد توسعه این بخش مهم اقتصادی باشیم.

کمبود قانون نداریم، تورم قانون داریم!

مهندس قدیر قیافه، عضو هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران نیز در جلسه کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد: ما در کشور کمبود قانون نداریم بلکه تورم قانون داریم و بهتر آن است برخی از این قوانین که مانع تراشی بر سر راه تولید است را لغو و بعضی که موافق رونق تولید می باشد را تسهیل و ارتقا دهیم.

قیافه تصریح کرد: متاسفانه راهبردی اساسی در حوزه اقتصاد در کشور نداریم و به اعتقاد من اتاق بازرگانی در حوزه کلان بخش خصوصی می تواند راهبردی تعریف کند.

وی خاطرنشان ساخت: برای رونق تولید تمامی بخش حاکمیت باید هماهنگ عمل کنند.

نظم در زنجیره ارزش فولاد یک افتخار است

در ادامه این جلسه مهندس مهرداد اکبریان، رئیس انجمن سنگ اهن ایران گفت: باید مطالبات از کسب و کارها به صورت غیر مستقیم دریافت شود. به عبارت دیگر نقش کسب و کار باید به صورت مطالبات غیر مستقیم ایفا شود زیرا دریافت مستقیم آن مشکلات زیادی را ایجاد کرده است و این موارد موضوعات اختلاف دولت و کسب و کارها است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر یکی از موفقیت هایی که دولت نیز بارها در بحث زنجیره ارزش فولاد مطرح کرده است بحث ایجاد نظم در واحدهای کنسانتره سازی و گندله سازی است و این امروز یک افتخار است.

اکبریان افزود: باید بحث تولید با ارزش افزوده در واحدهای کشور به صورتی باشد که محصول تولید شده در واحدها در اختیار حلقه های بعدی زنجیره قرار بگیرد و بایستی واحدها با شرایط بهینه فعالیت داشته باشند.

رئیس انجمن سنگ آهن تصریح کرد: در برخی مناطق وجود معادن یعنی آبادانی و این حاکی از اهمیت این بخش است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها