عزيز اكبريان

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه یکی از راه های تحقق شعار رونق تولید، عرضه کالا در بورس کالا و نیز تامین مالی از طریق بازار سرمایه است، گفت: باید عرضه کالاها در مکانی صورت گیرد که توانایی مقابله با رانت و فساد را دارد که در این زمینه تاکنون بورس کالا به خوبی جواب خود را پس داده و بهتر است تا کالاها در بورس کالا عرضه شود.

به گزارش «کالاخبر»، عزیز اکبریان در گفت و گو با ایرنا، به عوامل تاثیرگذار بر تحقق شعار رونق تولید اشاره و بیان کرد: دولت، مجلس، قوه قضاییه و تمام ارکان نظام باید جهت تحقق شعار رونق تولید که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است تلاش کنند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است تا از طریق تحریم ضمن ممانعت از رونق اقتصادی کشور ضربه مهلکی را به تولید وارد کند، افزود: اجرای چنین اقدامی علاوه بر افزایش بیکاری، زمینه افزایش نرخ تورم را ایجاد می کند که حلال تمام این مشکلات رونق تولید است و در صورت رونق تولید به طور حتم تمام نقشه های دشمن با شکست مواجه می شود.

به گفته اکبریان، در صورت وجود عزم راسخ و نیز کنار گذاشتن مسایل جناحی و سیاسی قطعا در رونق تولید کشور موفق خواهیم بود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ظرفیت کشور در رونق تولید را بالا دانست و گفت: با توجه به وجود مسیر ارتباطی ایران با سایر کشورهای دنیا، بیشتر کشورها نیازمند استفاده از توانمندی های ایران هستند به همین دلیل می توان به راحتی امکانات مورد نیاز کشور برای تولید را تامین و با رونق تولید خدمتی را به مردم کشور داشته باشیم.

وی با اعتقاد بر اینکه افزایش نرخ یک کالا باعث ایجاد نوسان در قیمت سایر کالاها می شود، اظهار داشت: در صورت افزایش تولید سرانه، دیگر مسایل حاشیه ای تاثیری بر قیمت سایر کالاها نخواهد داشت.

اکبریان با بیان اینکه با رونق تولید و نیز صادرات محور بودن تولید علاوه بر خاتمه کاهش ارزش پول ملی می توان با پول ملی کشور به فعالیت اقتصادی پرداخت، گفت: کشورهایی که قادر به مقابله با برابری پول ملی خود با دلار و ارزهای خارجی بودند در تولید کشور خود بسیار موفق عمل کردند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: فعال نبودن رونق تولید در ایران یکی از علت های عدم موفقیت ایران در بازار و بحث برابری ریال با ارز خارجی است.

نقش بورس کالا در تحقق شعار رونق تولید 

اکبریان معتقد است که در بورس کالا معاملات به صورت شفاف انجام می شود و عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت ها خواهد بود.

وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های بورس کالا جزو تجربیات موفق دنیا بوده است و بهتر است تا در ایران هم از این تجربیات به خوبی استفاده شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نمی توان به تجربه ای که در دنیا به دست آمده بی توجهی کرد و به دنبال تجربیات جدید رفت بلکه بهتر است تا از تجربیاتی که به خوبی جواب داده است استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: باید عرضه کالاها در مکانی صورت گیرد که توانایی مقابله با رانت و فساد را دارد که در این زمینه تاکنون بورس کالا به خوبی جواب خود را پس داده و بهتر است تا کالاها در بورس کالا عرضه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها