• ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
  • کد خبر: 23517
هند

رئیس بانک مرکزی هند گفت که این کشور در سال ۲۰۱۹ نیز بالاترین نرخ رشد اقتصادی جهان را خواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از اکونومیک تایمز، شاکتیکانتا داس که برای شرکت در اجلاس بهاره مشترک بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول به واشنگتن سفر کرده است، در کنفرانس خبری خود گفت هند در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ رشد ۷.۳ درصدی را تجربه خواهد کرد که سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی در بین کشورهای جهان خواهد بود.

داس از کاهش رشد اقتصادی جهان و افزایش قیمت نفت به عنوان چالش‌های اصلی بر سر راه اقتصاد هند نام برد و خواهان همکاری بیشتر کشورهای نوظهور برای مقابله با فضای ناامن کنونی و ایجاد جبهه‌ای متحد در برابر مشکلات مالی شد.

رشد اقتصادی هند سال گذشته با ثبت رشد خیره کننده ۸.۱ درصدی، رکورددار سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی در بین کشورهای در حال توسعه بود. این کشور که تا سال قبل ششمین اقتصاد بزرگ جهان بود اندکی پیش با دستیابی به اقتصاد ۲.۵۷ تریلیون دلاری توانست با پشت سر گذاشتن انگلیس به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان بدل شود.

به گفته وزیر دارایی هند، شمار افرادی که جز طبقه متوسط هند هستند تا سال ۲۰۲۴ حدود چهار برابر افزایش خواهد یافت و با تقویت زیرساخت‌ها و اشتغال‌زایی بیشتر که قدرت خرید مردم را افزایش خواهد داد، افزایش مصارف به عنوان یک محرکه بلندمدت به کمک رشد اقتصادی خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها