IMG_2083.jpg

زمانی که در سال ۸۹ در خصوص ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی بحث هایی عنوان شد، بنده مخالف آن بودم، چون تصور می کردم این ماده قانونی قابلیت اجرایی ندارد، اما امسال با اجرای این طرح در بورس کالای ایران اعتراف می کنم که اشتباه فکر می کردم.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مدیر عامل سازمان تعاونی روستایی کشور امروز در مراسم رسمی راه اندازی معاملات گواهی سپرده کالایی و گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران گفت: زمانی که در سال ۸۹ در خصوص ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی بحث هایی عنوان شد، بنده مخالف آن بودم، چون تصور می کردم این ماده قانونی قابلیت اجرایی ندارد، اما امسال با اجرای این طرح در بورس کالای ایران اعتراف می کنم که اشتباه فکر می کردم.

حسین صفایی با بیان اینکه طرح قیمت تضمینی محصولات کشاورزی یک پروژه ملی است، افزود: با توجه به ناآشنایی فعالان بازار کشاورزی با چگونگی اجرای معاملات گواهی سپرده کالایی در بورس کالا که در قالب ماده ۳۳ اجرایی شد، زحمات زیادی برای موفقیت این طرح ملی کشیده شد و سرانجام به ثمر نشست.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی برای ورود به بازار سرمایه اصرار دارد، تصریح کرد: طی سال های اخیر سهم معاملات محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران ناچیز بود اما امروز با همکاری بازار سرمایه و بخش کشاورزی شاهد رشد معاملات این بخش در بازار شفاف و مدرن بورس کالا هستیم.

مدیر عامل سازمان تعاونی روستایی کشور گفت: در حال حاضر صندوق سپرده کالایی در حال تاسیس برای جمع آوری نقدینگی است به طوریکه این صندوق با جمع آوری نقدینگی از تعاونی ها و اتحادیه ها امکان خرید در زمان های خاص را پیدا می کند.

وی اظهار کرد: همیشه در زمان عرضه محصولات، این نگرانی وجود دارد که حجم تقاضا در زمان عرضه کالاها پایین باشد که این خلا با تاسیس صندوق های سپرده کالایی پر خواهد شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از کتاب «رویکرد مبتنی بر بازار در سیاست های حمایت از بخش کشاورزی» که به همت کارشناسان بورس کالای ایران منتشر شده است، رونمایی شد.  

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها