معدن

بر اساس گزارش ۹ ماهه ۹۷ مرکز آمار ایران، به رغم کاهش سایر بخش های گروه صنعت و نیز برخی بخش های اقتصادی، تولید معادن کشور ۱.۵ درصد رشد یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مرکز آمار ایران گزارش داد: طی ۹ ماهه سال ۹۷، بخش معادن کشور بیش از ۳ هزار تریلیون و ۱۳۸هزار میلیارد ریال (به قیمت های جاری) تولید کرد که ۳ هزار و ۴۲ تریلیون و ۹۰۷ میلیارد ریال مربوط به نفت و گاز و ۹۵ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال مربوط به سایر معادن بود.

افزون بر این، میزان تولید معادن به قیمت سال پایه ۹۰، یک هزار و ۱۸۲ تریلیون و ۸۵۹ میلیارد ریال بود که یک هزار و ۱۰۹ تریلیون و ۹۰۷ میلیارد ریال مربوط به نفت و گاز و ۷۲ هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال مربوط به سایر معادن بود.

این در حالی است که میزان رشد تولید بخش های گروه صنعت شامل استخراج نفت و گاز طبیعی (۱۰.۵- درصد)، صنعت (۴.۴- درصد)، تامین آب، برق و گاز طبیعی (۹- درصد) و ساختمان (۴.۴- درصد) کاهشی بود.

همچنین طبق گزارش ۹ ماهه ۹۷، سهم ارزش افزوده بخش معدن ۱۸.۲ درصد بوده که ۱۷.۶ درصد مربوط به استخراج نفت و گاز طبیعی و ۶ دهم درصد مربوط به سایر معادن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها