بورس کالا

تنها یک هفته کاری به پایان سال ۹۴ باقی مانده و فعالان تالار نقره ای شاهد معاملات پر رونقی در بورس کالای ایران هستند، به طوریکه علاوه بر رشد دادوستدهای تالار پتروشیمی، امروز را باید به عنوان «چهارشنبه فولادی بورس کالا» نامگذاری کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، امروز در مجموع ۳۵۵ هزار تن محصول روی تابلوی بورس کالا رفت که صف تقاضایی بالغ ۵۴۵ هزار تن در مقابل آن شکل گرفت و در پایان بیش از ۲۹۲ هزار تن کالا مورد دادوستد قرار گرفت.

آمار معاملات نشان می دهد که عمده خرید و فروش های امروز به تالار محصولات صنعتی و معدنی و گروه فولادی ها اختصاص داشته است به طوریکه شرکت های فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان با محموله های سنگینی به نبش خیابان بندر انزلی آمدند و با توجه به استقبال خریداران، دست خالی برگشتند. براساس این گزارش، شرکت فولاد خوزستان با فروش ۸۹ هزار تن تختال C و ۳۸ هزار و ۴۳۰ تن شمش بلوم در صدر معاملات این تالار قرار گرفت. همچنین شرکت ذوب آهن اصفهان نیز توانست ۸۰ هزار و ۱۴۸ تن سبدهای میلگرد تولیدی اش را به فروش برساند تا روزی سراسر فولادی در تالار صنعتی و معدنی بورس کالا رقم بخورد.

همچنین نگاهی به معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی بورس کالا نشان می دهد که امروز در مجموع ۱۲۵هزار تن محصول روی تابلوی معاملات رفت که تقاضای ۳۱۱ هزار تنی در مقابل آن ثبت شد؛ در پایان ۸۳ هزار و ۲۴۴ تن انواع محصولات در تالار پتروشیمی معامله شد تا خریداران این حوزه نیز دست پر تالار را ترک کنند.

گفتنی است، تالار محصولات کشاورزی نیز پس از گذراندن چند ماه پرکار مربوط به معاملات ذرت خوزستان، امروز با معامله ۳۰۰ تن ذرت دانه ای دزفول به کار خود در هفته جاری پایان داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها