6467741495.png

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اعتماد سرمایه گذاران بین المللی به طلا بار دیگر احیا شده است و این مساله می تواند در میان مدت و بلندمدت به نفع قیمت جهانی این فلز گرانبها باشد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بر همین اساس توصیه کارشناسان اقتصادی به سرمایه گذاران بین المللی این است که ابتدا برای سرمایه گذاری در بازار طلا از طریق صندوق های معتبر بین المللی اقدام کنند و دیگر این که در شرایط کنونی و در کوتاه مدت با احتیاط بیشتری این سرمایه گذاری های خود را انجام دهند.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی این موسسه عوامل مختلفی در افزایش قیمت جهانی طلا در ماه های نخست ۲۰۱۶ میلادی موثر بوده اند که از آن جمله می توان به کاهش شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی و نگرانی های نسبت به وضعیت اقتصادی جهان اشاره کرد.

بنابر این تازه ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس استریت نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی بین ۱۲۴۵ تا ۱۲۷۰ دلار در نوسان خواهد بود.

قیمت جهانی طلا در آستانه برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا با کاهش روبرو شده، ولی همچنان بالاتر از سطح ۱۲۵۰ دلاری تثبیت شده است.

بر اساس این گزارش افزایش شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی تاثیر زیادی بر افت مجدد قیمت طلا داشته است. شاخص ارزش دلار با ۰.۱۲ درصد افزایش در برابر ارزهای بین المللی به ۹۷.۲۹ واحد رسیده است.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای اقتصادی چین و نشست بانک مرکزی اروپا خواهد بود. قیمت طلا در روزهای گذشته نتوانست سطح مقاومتی ۱۲۸۰ دلاری را بشکند.

سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۲۶۵ دلار است و اگر این سطح بشکند قیمت طلا تا ۱۲۷۰ دلار افزایش خواهد یافت.

سطح حمایتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی ۱۲۵۱ دلار است و اگر این سطح بشکند قیمت طلا تا ۱۲۴۵ دلار کاهش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها