سنگ آهن

آخرین قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد استرالیا در بازار واردات چین ۲۵ سنت بالا رفت و ۹۱.۷۵ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد. البته قیمت نسبت به یک هفته قبل تا ۴ دلار افت داشته که به دلیل افزایش عرضه استرالیا و برزیل و بازگشایی معدن بروکوتای شرکت واله بوده است.

به گزارش «کالاخبر»، با این که سه شرکت معدنی بزرگ استرالیا اخیرا پیش بینی های تولید و صادرات سنگ آهن خود را برای سال جاری پایین آوردند ولی قیمت ها نزولی بود. روزهای اخیر بازار ساکت بوده و فعالیت زیادی نداشته است. البته خرید از بنادر در چین بالاتر رفته و موجودی سنگ آهن بنادر اصلی چین ۳.۹ میلیون تن افت داشت و رقم آن ۱۴۰ میلیون تن ثبت شد. نوسانات بالای قیمت فولادسازان را مجبور کرد تنها برای رفع نیاز فوری در تناژ پایین خرید کنند.

چون قیمت کمی بالا رفته انتظار می رود روزهای آتی خریدها بهتر شود ولی فعلا همه سیاست انتظار در پیش گرفته اند؛ چون افت قیمت شدید بود. البته به زودی نیاز به سنگ آهن خواهند داشت چون فروش فولادشان خوب است. در شهر تانگشان چین هم ۲۰ تا ۲۵ آوریل به دلیل شرایط نامساعد جوی کاهش تولید بیشتر اعلام شده و انتظار می رود تقاضای گندله بالا برود و به زودی قیمت فولاد هم بهبود بیشتری داشته باشد.

منبع: فولاد ایران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها