دژپسند

وزیر امور اقتصادی و دارایی، بورس، بانک و بیمه را سه رکن اصلی در اقتصادهای پیشرفته و رو به جهش خواند و گفت: این سه رکن با تکیه بر ظرفیت های بی شمار خود و تعامل و هم افزایی قادرند شعار رونق تولید را تحقق بخشند.

به گزارش «کالا خبر»، فرهاد دژپسند در آیین بازگشایی دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اظهار داشت : برای تحقق شعار سال لازم است سیاست هایی همچون کاهش هزینه تولید، بهبود فناوری و افزایش بهره وری دنبال شود و در کنار آن کالاها و خدمات نیز متقاضی پسند و کیفی تر شوند .

وی افزود: یکی از ملزومات اجتناب ناپذیر برای حکمرانی خوب، بهبود کسب و کار و روان سازی فعالیت های اقتصادی  در حوزه های گوناگون است. به نحوی که غل و زنجیرها و بوروکراسی های غیرضرور باید از پای فعالان اقتصاد باز شود .

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به عملکرد بازار سرمایه در سال گذشته اظهار داشت: آمارها و شواهد نشان می دهد که بورس در سال ۹۷ دوره ای طلایی سپری کرده است .

دژپسند، اقدامات سازمان در تسهیل ورود شرکت های جدید به بازار اولیه را قابل ستایش دانست و افزود: خوشبختانه بازار سرمایه در کلیت اقتصاد کشور  نیز  پیشرو بوده است .

وی سپس به  اقدامات مثبت بانک ها در واگذاری املاک مازاد و شرکت های قابل واگذاری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در بخش تسهیلات و سپرده هم غالبا نسبت تسهیلات به سپرده فراتر از حد طبیعی خود بوده است .

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: در صنعت بیمه نیز بیمه ها قدم به وادی های جدید گذاشته اند و امیدواریم با نهایی شدن بیمه فعالیت اقتصادی که در انتظار تصویب شورای نگهبان به سر می برد، سرمایه گذاران با اطمینان خاطر بیشتری وارد کسب و کارها شوند و اقدام به سرمایه گذاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها