چین

روز دوشنبه بازارهای آسیایی، به دنبال خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به ثبات رشد اقتصادی در ماه‌های آتی، روزی آرام را پشت سر گذاشتند.

به گزارش «کالا خبر» به نقل از رویترز، آسیا منتظر به پایان رسیدن تعطیلات جمعه قبل از عید پاک در بازارهای اصلی جهان است.

شاخص اصلی ام اس سی آی آسیا پاسفیک به جز ژاپن در معاملات ابتدای روز دوشنبه کمی دچار تغییر شد. این تغییرات به دلیل اطلاعاتی بود که در مورد اقتصاد دلگرم‌کننده از چین در روز پنج شنبه منتشر شد، و نگرانی‌ها در مورد سلامت اقتصاد جهانی را کاهش داد.

به گفته سویچیرو مونجی، استراتژیست ارشد یک شرکت مدیریت دارایی در توکیو، شاخص‌های قوی اقتصادی، به ویژه در چین، کمک کرده که سهام آسیا رشد کند، اما اخبار مثبت اقتصاد نتوانسته موجب ایجاد یک روند بسیار قوی در بازارها شود. او معتقد است پایان گفتگوهای تجاری آمریکا و چین می تواند آن روند پرقدرت را به سمت بالا یا پایین ایجاد نماید.

روز دوشنبه شاخص شانگهای ۰.۳ درصد افت داشت اما شاخص بازار کره جنوبی ۰.۱ درصد، و نیکی ژاپن ۰.۱۵ درصد رشد کردند.در بازار ارز نیز شاخص دلار در برابر سبدی از ۶ ارز مهم جهانی کمی افت کرد و به سطح ۹۷.۳۷۷ رسید.

به گزارش رویترز، دوشنبه روز به اوج رسیدن قیمت نفت در پنج ماهه اخیر نیز بود. خبر تشدید تحریم‌های نفتی آمریکا سبب شد تا بازار جهانی نفت نگران کاهش عرضه در ماه‌های پیش رو شوند.

نفت خام برنت، با ۱.۷ درصد افزایش قیمت، به ۷۳.۲۴ دلار در هر بشکه رسید، بالاترین سطح از ۷ نوامبر ۲۰۱۸.

قراردادهای آتی نفت خام آمریکا نیز تا ۶۵.۱۲ دلار در هر بشکه رشد کرد، بالاترین سطح از اول نوامبر ۲۰۱۸ را به ثبت رساند. از هفته پیش، قیمت نفت خام در بازارهای جهانی رو به افزایش گذاشته است، به ویژه پس از اعلام کاهش صادرات عربستان سعودی و افت تعداد سکوهای نفتی آمریکا و میزان مخازن نفتی آن کشور.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها