• ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
  • کد خبر: 23681
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۷۴ دلار و ۲۹ سنت رسید.

به گزارش «کالا خبر» به نقل از رویترز، پس از آنکه واشنگتن با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران اعلام کرد که دیگر مشتریان نفت این کشور را از تحریم ها معاف نمی کند، قیمت نفت روز سه شنبه به نزدیکی بالاترین رقم های سال ۲۰۱۹ رسید.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس گفته با توجه به اینکه سایر تولید کنندگان توان افزایش عرضه نفت را دارند بازار می تواند با اختلال در عرضه نفت ایران کنار بیاید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۷۴ دلار و ۲۹ سنت رسید. دیروز قیمت نفت تا رقم ۷۴ دلار و ۵۲ سنت بالا رفت که بیشترین رقم از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون بود.

قیمت نفت خام امریکا نیز در اوایل امروز ابتدا به بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۸ یعنی ۶۵ دلار و ۹۵ سنت رسید، اما بعدا با اندکی تعدیل و نیم درصد رشد نسبت به دیروز به ۶۵ دلار و ۸۶ سنت رسید.

دولت آمریکا روز دوشنبه خواستار آن شد که مشتریان نفت ایران خرید از این کشور را متوقف کنند، در غیر این صورت هدف تحریم قرار خواهند گرفت. این اقدام به معافیت ۶ ماهه ۸ مشتری نفت ایران از تحریم های دولت آمریکا پایان خواهد داد.

ایران تا قبل از وضع مجدد تحریم های نفتی آمریکا چهارمین تولید کننده بزرگ عضو اوپک بود و حدود ۳ میلیون بشکه در روز نفت صادر می کرد، اما بر اساس آمارهای موسسه رفینیتیو این رقم اکنون به زیر یک میلیون بشکه رسیده است.

با وجود اقدام دیروز دولت آمریکا، بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند واشنگتن در اعمال تحریم ها نرمش هایی را نسبت به مشتریانی که وابستگی بیشتری نسبت به نفت ایران دارند نشان دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها