نفت

بانک آمریکایی گلمن ساچ پیش‌بینی کرد قیمت نفت برنت به دنبال پایان معافیت واردات نفت ایران به ۷۵ دلار در هر بشکه افزایش پیدا کند.

به گزارش «کالا خبر» به نقل از رویترز، بانک آمریکایی گلمن ساچ آمریکا اعلام کرد تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر پایان دادن معافیت واردات نفت ایران می تواند قیمت نفت را در کوتاه مدت با سیر صعودی روبرو کند. این بانک آمریکایی اعلام کرد انتظار می رود قیمت نفت برنت در نیمه دوم سال جاری میلادی به دنبال تصمیم ایالات متحده بین ۷۰ تا ۷۵ دلار در هر بشکه برسد.

البته گلمن ساچ بر این باور است که قیمت نفت در سال ۲۰۲۰ میلادی به دنبال عرضه بهتر بازار کاهش پیدا کند؛ اما توافق اوپک مبنی بر کاهش تولید به بهبود قیمت نفت بعداز ماه ژوئن می انجامد. سیاست آمریکا می تواند قیمت نفت خام دوبی را افزایش دهد؛ در حالیکه عربستان سعودی و امارات متحده عربی می توانند تا حدی جای خالی عرضه نفت ایران را جبران کنند.

این بانک سرمایه گذاری آمریکایی اعلام کرد تولید نفت ایران روزانه به ۹۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا می کند. بر پایه این گزارش، آمریکا در روز دوشنبه از کشورهای خریدار نفت ایران خواست تا به خرید نفت ایران تا یکم ما می پایان دهند؛ در غیر اینصورت با تحریم روبرو می شوند. تصمیم اخیر آمریکا باعث افزایش قیمت نفت به بالاترین سطح خود در ۶ ماه اخیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها