• ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
  • کد خبر: 23768
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با افت ۲.۲ دلاری به ۷۲ دلار و ۱۵ سنت رسید.

به گزارش «کالا خبر» به نقل از رویترز، به دنبال تقویت احتمال افزایش قریب الوقوع تولید نفت اوپک جهت جبران کاهش صادرات نفت ایران قیمت نفت در پایان معاملات جمعه با کاهش همراه بود، اما همچنان در بالای ۷۰ دلار در بشکه باقی ماند. با توجه به اختلالات به وجود آمده در عرضه و افزایش نگرانی های ژئوپلتیک به ویژه از ناحیه تنش های بین ایران و آمریکا وضعیت قیمت نفت همچنان شکننده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲.۲ دلار کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۷۲ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز ۱.۹۱ دلار افت داشت و به ۶۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

پس از آنکه کشورهای آلمان، لهستان و اسلواکی به دلیل کیفیت پایین نفت روسیه، واردات نفت این کشور از طریق خط لوله را متوقف کردند قیمت نفت در جلسه گذشته برای اولین بار در سال جاری میلادی به بالای ۷۵ دلار در هر بشکه رسید. این اقدام بخش هایی از اروپا را از یک مسیر مهم عرضه نفت محروم می کند.

اما حتی قبل از این اقدام نیز قیمت نفت به دلیل کاهش تولید اوپک و متحدانش و همچنین تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا افزایش یافته بود. قیمت نفت از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

واشنگتن اوایل این هفته اعلام کرد دیگر به مشتریان نفتی ایران معافیت تحریمی اعطا نمی کند و همه کشورها باید از ماه می خرید نفت از این کشور را متوقف کنند.

آمریکا برای پر کردن جای خالی نفت ایران در بازار در حال اعمال فشار بر عربستان است تا به توافق کاهش تولید پایان دهد.

آلفونسو اسپارزا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا گفت:دولت آمریکا فشار بر عربستان برای برداشتن محدودیت تولید را ادامه خواهد داد تا شکاف عرضه ایجاد شده در بازاررا پر کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها