مجله

نوزدهمین شماره دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالای ایران در ۷۲ صفحه چاپ شد و نسخه الکترونیک آن نیز در سایت رسمی شرکت بورس کالای ایران و پایگاه اطلاع رسانی کالاخبر قرار گرفت.

به گزارش «کالاخبر»، تیتر یک این شماره از نشریه گفت و گو با دکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با عنوان «احترام به نظام بازار، پیش شرط رونق تولید» است.
در سرمقاله، مطلبی با عنوان «تثبیت روز افزون جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد» به قلم دکتر حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران را می خوانید.
پس از آن نقش بازار سرمایه و بورس کالا در اقتصاد ملی از نظر مقامات دولتی، خصوصی و نمایندگان مجلس آمده است.
در ادامه، طی گزارشی آماری به معاملات سال ۹۷ بورس کالای ایران و ثبت رشد ۵۲ درصدی ارزش معاملات پرداخته شده است.
گفت و گو با معاون وزیر جهاد کشاورزی و تشریح برنامه های توسعه ای بورس کالا در سال جدید در نشست خبری مدیرعامل بورس کالای ایران از دیگر مطالب منتشر شده در این شماره از دوماهنامه است.
پس از آن، دو عضو هیات مدیره بورس کالا بر توسعه ابزارهای مالی موجود در این بازار در میان صنایع سخن می گویند.
«لزوم کشف بازارهای بکر» عنوان مطلبی است که طی آن مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران در توصیه خود به کارگزاران برای توسعه بازار سرمایه نکاتی را مطرح کرده است.
توسعه تجارت ایران و عراق از بستر بورس کالا نیز از دیگر گزارش هایی است که در این نشریه می خوانید.
گزارش هایی با عنوان تقابل مسی، هکری که بورس آمریکا را تکان داد، اوج فناوری در بورس شیکاگو و حیرت انگیز مثل HUOBI خبرهایی جذاب از بورس های دنیا را بیان می کند.
همچنین در بخش بعدی این نشریه، گزارش هایی از بازار مالی بورس کالا، صندوق های طلا و گفت و گو با کارشناسان و فعالان بازار زعفران منتشر شده است.
همچنین در بررسی آمار معاملات تالار کشاورزی، «گندم، شکر و زعفران» به عنوان سه محصول پر فروش سال ۹۷ معرفی شده و در گفت و گو با سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالا، زوایای مختلف اجرای طرح قیمت تضمینی ذرت مورد بررسی قرار گرفته است.
«حال و روز بازار پتروشیمی در سال ۹۷» نیز عنوان گزارشی تحلیلی است که به قلم یک کارشناس بازار کالایی به رشته تحریر درآمده و در گزارش معرفی محصول جدید، «پلی اتیلن سبک فیلم» به عنوان سوگلی بازار پلیمر شناخته شده؛ همچنین در مطلب بعدی این نشریه به زورآزمایی سیاست و اقتصاد در میدان نفت پرداخته شده است.
در صفحات پایانی نوزدهمین شماره دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالای ایران نیز نیم نگاهی به کارنامه معاملات سال ۱۳۹۷ صنعت کارگزاری و معرفی برترین های این صنعت داشته ایم.
نسخه الکترونیک دوماهنامه علاوه بر سایت رسمی شرکت بورس کالای ایران در پایگاه اطلاع رسانی کالاخبر به آدرس زیر نیز قابل دسترس است.

http://www.imereport.ir/d/۲۰۱۹/۰۴/۲۹/۰/۱۴۶۴۸.pdf

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها