• ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
  • کد خبر: 23875
اوپک

با شروع فعالیت بازارهای جهانی در اولین روز معاملات هفتگی، قیمت نفت برنت و سبک آمریکا با کاهش همراه شد اما سبد نفتی اوپک گران‌تر از روز جمعه قیمت خورد.

به گزارش «کالا خبر» به نقل از ایرنا، نفت برنت در معاملات امروز ۴۶ سنت ارزان تر از روز جمعه معامله شد و به بشکه ای ۷۱ دلار و ۱۷ سنت رسید. این در شرایطی است که قیمت این نفت در هفته گذشته تا بالای ۷۵ دلار نیز رفته بود اما به سرعت عقب‌نشینی کرد.

نفت سبک آمریکا یا همان دبلیو تی آی نیز با کاهش ۴۱ سنتی به ۶۲ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید، با این حال، سبد نفتی اوپک به رشد قیمتی ادامه داد و ۶۱ سنت گران شد تا روی عدد ۷۴ دلار و ۴ سنت بایستد.

به نظر می‌رسد، نگرانی نسبت به کمبود نفت سنگین اوپک در بازارهای جهانی به دنبال تحریم‌های همه جانبه آمریکا علیه فروش نفت ایران و کاهش تولید نفت در ونزوئلا طی ماه‌های اخیر مهمترین عامل رشد قیمت سبد نفتی اوپک باشد.

از سوی دیگر، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار انرژی در مورد توان عربستان و امارات برای جبران کمبود نفت ایران با دیده تردید می‌نگرند که همین امر به گرانی بیشتر نفت اوپک دامن زده است.

تحریم‌های آمریکا علیه فروش نفت ایران و عدم تمدید معافیت خرید نفت، باعث شده تا برخی صاحبنظران نسبت به نفت ۱۰۰ دلاری تا ماه‌های آینده هشدار دهند که می تواند باعث کاهش پیش‌بینی تولید ناخالص و افت رشد اقتصادی جهان به زیر ۲ درصد و بالا رفتن تورم دنیا در سال ۲۰۲۰ به بالای چهار درصد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها