فلاح

مشتریانی که تمایل به معامله نسیه‌ای دارند می‌توانند به محض راه‌اندازی اوراق خرید دِین کالایی به بورس کالا آمده و کالای خود را فروخته و زودتر از موعد مرسوم، به پول خود دست یابند.

به گزارش «کالاخبر»، جواد فلاح مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران با اشاره به یکی از برنامه‌های سال ۹۸ بورس کالا، در گفت و گو با بورس نیوز اظهار کرد: اوراق خرید دِین یکی از موضوعاتی است که به نیت مشتریانی که علاقه مند به معامله نسیه‌ای هستند، در بورس کالا مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این روش افرادی که تمایل به معامله نسیه‌ای دارند، می‌توانند با مراجعه به بورس، کالای خود را بفروشند.

به گفته فلاح، با اوراق خرید دِین کالایی، در حقیقت مشتریان می‌توانند طلبی که دارند، را به ورقه بهادار کنند و آن را بفروشند؛ به عنوان مثال فردی ۶ ماه بعد قرار است که از خریدار یک میلیارد تومان بگیرد که این رقم می‌تواند به ورقه بهادار تبدیل شده و در بازار بورس، در کسری از ثانیه به فروش برسد.

مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران با اشاره به آخرین وضعیت بررسی اوراق خرید دِین کالایی اعلام کرد: پس از انجام تحلیل و بررسی این موضوع در بورس کالا، درخواست لازم برای دریافت مجوز به سازمان بورس ارایه شده و منتظر تصویب نهایی و صدور مجوز از آن سازمان هستیم.

وی مهمترین مزیت ایجاد اوراق خرید دِین کالایی را تامین مالی عنوان کرد و افزود: زمانی که فردی کالای خود را نسیه می‌فروشد، پول او قفل می‌شود و نمی‌تواند پولی از بابت فروش نسیه  کالای خود دریافت کند؛ اما اگر بتوان آن را در بورس به اوراق تبدیل کرد، می‌توان پول آن را زودتر از زمان موعد، از بازار جذب کرد.

طبق اظهارات فلاح، این اوراق، امکان عرضه و تقاضا برای بنگاه‌های معاملاتی را جذاب‌تر می‌کند و می‌تواند به توسعه بازار کمک بیشتری کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها