15-02(11).jpg

حجم معاملات آتی سكه طی روز گذشته در بورس كالای ایران به ۱۲ هزار و ۲۳۱ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال رسید که رشد ۶۰ درصدی را تجربه کرد، چراکه حجم هفتگی معاملات طی روز پنجشنبه گذشته به ۷ هزار و ۶۲۷ قرارداد رسیده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تغییرات سکه که بیشتر از جانب اونس رقم خورد، توانست در روز گذشته برای یازدهمین روز بهای بیش از  یک میلیون تومانی را هم در سر رسید نزدیک بازار آتی و هم بازار نقدی حفظ کند.

بررسی روند معاملات پنج سر رسید بازار آتی سکه در اولین روز از هفته گذشته نشان می دهد بهای سکه در سررسیدهای مختلف با کاهش روبه رو شد؛ به طوری که سکه تحویل اسفند با قیمت یک میلیون و ۷ هزار تومان به فروش رسید که کاهش ۰/۱ درصدی را در روز شنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت یک میلیون و ۲۳ هزار تومان معامله شد و افت ۰/۳۶درصدی را در این روز تجربه کرد. سکه تحویل تیر سال آینده با قیمت یک میلیون و ۳۷ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با کاهش ۰/۹۶ درصدی نسبت به روز پنج شنبه اخیر رو به رو شد. از طرفی سکه سررسید شهریور ماه با افت۱/۰۱ درصدی با قیمت یک میلیون و ۶۱هزار تومان معامله شد، این در شرایطی است که سر رسید آبان ماه نیز با نرخ یک میلیون و ۸۸ هزار تومان افت ۱/۲۴ درصدی را به ثبت رساند.

از سویی در بازار نقدی نیز طی روز گذشته سکه ی تمام با کسر اندک ۵۰۰ تومانی به بهای ۱ میلیون و ۱۰ هزار تومان به فروش رسید و این در حالی است که ثبات نسبی سکه در آخرین روز هفته با تغییرات مثبت سکه همراه شد.

بازار سکه شنبه ی گذشته را در پی اونس افزایشی آغاز کرد و سکه تمام در کانال ۱ میلیون تومان پیش رفت اما ریزش دلار و شکسته شدن مرز روانی ۳۴۵۰ تومان، سکه را از رشد بیشتر بازداشت و این در شرایطی است که ارزش ذاتی سکه از قیمت بازاری آن بیشتر بود تا سکه پتانسیل افزایش بیشتر را داشته باشد.

گفتنی است، تحرکات طلای جهانی در هفته ی آینده در نظر کارشناسان و تحلیلگران مثبت ارزیابی شده اما تغییرات گاه بی گاه منفی دلار، روند سکه را در روزهای آینده دور از پیش بینی های دقیق قرار داده است و این بازار به علت حرکت نکردن همیشگی اونس طبق پیش بینی ها، جانب احتیاط را می طلبد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها