• ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
  • کد خبر: 23987
نفت

شرکت‌های نفتی در ایالات متحده از نفت خام سبک‌تر استفاده می‌کنند تا شکاف موجود بین نفت خام آمریکا و نفت سولفوره و سنگین که از اوپک می‌گرفتند را پُر کنند.

به گزارش «کالاخبر»به نقل از بلومبرگ، محموله‌های نفت خام از کارتل ۱۴ نفره اوپک به بنادر آمریکایی در ماه فوریه به کمترین میزان در ۳۳ ساله اخیر کاهش یافته که بخشی از آن به دلیل پیمان بین اوپک و تولیدکنندگان هم پیمان آنها برای کم کردن تولید و جلوگیری از عرضه جهانی بیش از حد تقاضا است.

مسائل دیرینه و مزمن با تولید نفت ونزوئلا و تحریم‌های ایالات متحده مبنی بر محدود کردن بیشتر خرید نفت ، در دسترس بودن سنگین‌ترین نوع نفت جهان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. در اوایل ماه فوریه، تولید کنندگان نفت خام ایالات متحده سبک ترین نفت خام را از سال ۱۹۸۵ تا کنون پالایش کردند. نفتی که در آن ماه استخراج شده بود، تنها ۱.۲۵ درصد گوگرد بود.

تولید کنندگان اوپک به احتمال زیاد به زودی وارد بازی نمی شوند. عربستان سعودی نشان داده که به دنبال کاهش های بیشتر در سال ۲۰۱۹ است. این اتفاق فقط چند روز قبل از آخرین لغو معافیت های ایالات متحده به خرید نفت خام ایران صورت گرفت. رقابت سخت تری برای بشکه نفت خام سنگین در آینده خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها