Sena-IMG_4267.JPG

نیازمند همکاری و حمایت سازمان بورس برای تأمین مالی در حوزه های مختلف هستیم که این حمایت نه تنها تأمین مالی برای خود ما بلکه می تواند تأمین مالی برای سایر سرمایه گذاران نیز باشد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد در نشست امضای تفاهم نامه میان سازمان بورس و شورای عالی مناطق آزاد گفت: تلاش می شود، زیر ساختهای فیزیکی و حقوقی لازم جهت توسعه بیشتر اقتصاد فراهم شود، البته مناطق آزاد جهت اتصال به بیرون از مرزهای کشور نیازمند اتصال پورت های خود به بیرون است.

ترکان اختلاف سود بانکی و تورم را بی سابقه خواند و تصریح کرد: هم اکنون نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد بالاتر از نرخ تورم است که این اختلاف در اقتصاد کشور بی سابقه است.

وی با اشاره به نرخ سود ۲۴ درصد بانک ها گفت: در کسب و کار حلال نمی توان با این نرخ تورم، نرخ سود بالای ۲۴ درصد کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه اصلی ترین رقیب بازار سرمایه، بازار پول با سود ۲۴ درصد است، ابراز داشت: باید زیرساخت های لازم برای تقویت بازار سرمایه فراهم شود که امیدواریم مناطق آزاد مالی این امکان را ایجاد کنند. بانک های فراساحلی در این راستا به زودی برای جذب سرمایه راه اندازی می شوند تا سرمایه ایرانیان غیر مقیم را جذب خود کنند. این سرمایه ها می تواند شامل دارایی های ایرانیان مقیم خارج از کشور یا دارایی های ایرانیان داخل باشد که سرمایه خود را خارج از ایران پس انداز کردند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه حضور بورس در مناطق آزاد عاملی برای بازگشت سرمایه های غیر مقیم است، خاطرنشان کرد: با این اقدام اندازه بازار سرمایه نیز نسبت به GDP افزایش می یابد.

وی ضمن پیشنهاد بررسی تأسیس بورس در مناطق آزاد، تصریح کرد: ما نیازمند همکاری و حمایت سازمان بورس برای تأمین مالی در حوزه های مختلف هستیم که این حمایت نه تنها تأمین مالی برای خود ما بلکه می تواند تأمین مالی برای سایر سرمایه گذاران نیز باشد.

در ادامه نشست طهماسب مظاهری که مسوولیت راه اندازی بانک های فراساحلی را بر عهده دارد، تصریح کرد: اوائل انقلاب دید مثبتی به بورس وجود نداشت اما هم اکنون شرایط برای توسعه این بازار فراهم شده است و امیدواریم همکاری های امروز تدارم داشته باشد.

منبع: سنا

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها