• ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
  • کد خبر: 24031
چین

با انتشار صورت‌های سود و زیان شرکت‌های بزرگ اروپایی، شاخص‌های بورسی قاره سبز افزایش یافتند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سی ان بی سی، شاخص "استوکس ۶۰۰" که در بر دارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ بورسی اروپایی است، در آخرین روز از معاملات هفتگی با ۰.۴ درصد افزایش به کار خود خاتمه داد. کاهش نرخ بیکاری در آمریکا و افزایش سودآوری شرکت‌های بزرگ اروپایی از جمله مهم‌ترین دلایل ثبت این روز خوب برای بروس‌های اروپا بود.

شرکت "آدیداس" آلمان در گزارش سود و زیان فصلی خود از افزایش ۱۷ درصدی سودآوری این شرکت در سه ماهه نخست امسال خبر داد. شاخص "دکس" بورس فرانکفورت آلمان با ۰.۳۸ درصد افزایش در مقایسه با روز قبل بسته شد.

در فرانسه با سودآوری نمادهای بانکی، شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس را ۰.۱ درصد افزایش یافت. در بین نمادهای بانکی فرانسوی بانک "سوسیت ژنرال" که سودآوری ۲۶ درصدی در سه ماهه نخست امسال را به ثبت رساند، با افزایش ۱.۵ درصدی در نماد خود روبرو شد.

در انگلیس نیز با وجود نگرانی‌های تازه از کاهش رشد اقتصادی این کشور، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن به کمک افزایش نمادهای بانکی موفق شد تا ۰.۲۶ درصد بالاتر از سطح دیروز خود بسته شود. پس از ان که بانک "اچ اس بی سی" این کشور اعلام کرد ۳۰.۷ درصد درآمد بیش‌تری از سه ماهه پایانی سال قبل داشته است، ارزش این نماد بانکی در بورس لندن ۱.۸ درصد افزایش یافت.

افزایش نرخ تورم در بین کشورهای اروپایی و نزدیک شدن آن به سطح دو درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی اروپا در روزهای اخیر به کمک بورس‌ها و پول واحد اروپایی آمده است. نرخ تورم در آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی در حال نزدیک شدن به دو درصد است و متوسط نرخ تورم در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۱.۷ درصد رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها