یورونکست

 در سال‌های اخیر کارکرد بازارهای مالی در دنیا تغییر زیادی کرده است که یکی از مظاهر این تغییرات را می‌توان در ادغام بازارهای مختلف با یکدیگر یا ایجاد بازارهای مشترک دانست. euronext بازاری شامل بورس‌های آمستردام، بروکسل، دوبلین، لیسبون، لندن و پاریس است که در بخش تجارت محصولات کشاورزی و انرژی فعالیت می‌کند.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»، طبق گزارش رسمی این بازار در فصل اول سال ۲۰۱۹ میلادی به‌طور متوسط روزانه ۵۸۵ هزار و ۸۶۷ قرارداد در این بازار منعقد شد که شامل تمام قراردادهای مربوط به مبادلات فیزیکی و قراردادهای نقدی و ارزی می‌شود. شمار قراردادهای منعقد شده در این بازار نسبت به فصل اول سال قبل ۱.۵ درصد کمتر بوده است.

طبق گزارش اخیر این بازار در ماه مارس ۲۰۱۹ میلادی به‌طور متوسط روزانه ۴۵ هزار و ۵۸۵ قرارداد برای مبادلات کالاهای اساسی و کشاورزی در این بازار منعقد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳.۳ درصد کاهش داشته است و در مقایسه با فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی با افت ۳۳.۱ درصدی همراه بوده است.

افت شمار قراردادهای محصولات کشاورزی در ماه مارس نسبت به ماه قبل از آن به دلیل تغییر سیاست‌های تجاری در این کشورها ارزیابی و پیش‌بینی می‌شود که براساس پیش بینی کارشناسان این وضعیت با دوام نخواهد بود. در این بازار که علاوه بر کالا در بخش مشتقات مالی هم فعالیت می‌کند، حجم و ارزش قراردادها در حال تغییر است. طبق گزارش وب‌سایت یورونکست، تجارت در این بازار شامل هزینه‌های عضویت است به این معنا که در ابتدا باید عضو این بازار شد و با پرداخت حق عضویت کار را در بازار آغاز کرد. اما مبلغ حق عضویت بستگی به مکانیزم تجارت (شامل تجارت مستمر یا تجارت در لحظه آخر یا شرکت در حراجی‌ها) و میزان نقدینگی که وارد بازار می‌شود، دارد. افرادی که مبلغ معامله آن‌ها در بازار بالا باشد، حق عضویت کمتری می‌پردازند ولی افرادی که با مبالغ پایین وارد بازار می‌شوند باید حق عضویت بالاتری بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها