• ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
  • کد خبر: 24099
فناوری

دو شرکت نوآور متخصص در زمینه داده های ماهواره ای به نام های تلاس لب (TellusLab) و اوربیتال اینسایت  (Orbital Insight) طی مشارکت با بورس شیکاگو به این بورس خدمات متنوعی می دهند به طوریکه ارائه اطلاعات ماهواره ای در خصوص محصولات کشاورزی و سایر کالاها به فعالان بازار و مشتریان این بورس در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش «کالاخبر»،شرکت تلاس لب واقع در بوستون آمریکا در سال ۲۰۱۶ تاسیس شده و با بکارگیری تصویربرداری ماهواره ای و هوش مصنوعی وضعیت محصولات کشاورزی را پیش از برداشت بررسی و تجزیه تحلیل می کند. طی عملیات تصویربرداری ماهواره ای روزانه و سنجش طول موج نور جذب شده و انعکاس یافته توسط گیاهان،این شرکت میزان رشد محصولات را بررسی و مقدار محصول تولیدی در آخر فصل برداشت را پیش بینی می نماید.

در حال حاضر، این شرکت فناوری مذکور را در خصوص ذرت و سویا ایالات متحده، آرژانتین و برزیل که مورد توجه معامله گران در بورس های جهانی هستند اجرایی کرده و خدمات پیش بینی به معامله گران و فعالان بازار غلات و دانه های روغنی در CME ارائه می کند. طی این قرارداد مشارکت، فعالان بازار می توانند داده های ذرت و سویای آمریکا را از ۱۵ سال گذشته و آرژانتین و برزیل را از ۶ سال گذشته به این سو در اختیار داشته باشند.طبق اعلام این شرکت، تلاس لب، سنجه های پیش بینی رشد و میزان محصول کشاورزی، موسوم به CHI و NDVI را تولید می کند که پژوهشگران و محققان می توانند با استفاده از آنها از شرایط محصول و میزان بازدهی آن درک درستی داشته باشند.

اما، همکاری بورس شیکاگو با شرکت اوربیتال این سایت در خصوص محصولات و قراردادهای انرژی این بورس است. داده هایی که توسط این شرکت تهیه می شود، بسته به نوع نیاز کاربر می تواند اطلاعات موجودی مخازن نفت خام را در سطح جهانی، منطقه ای و کشوری به مشتری ارائه کند. فناوری مذکور با تصویربرداری از مخازن نفت دارای سقف شناور و سنجش کم یا زیاد شدن نفت موجود در آن از روی میزان بالا و پائین رفتن سقف شناور مخازن طی دوره تصویربرداری و تحلیل تصاویر گرفته شده با استفاده از هوش مصنوعی موجودی مخازن نفت و سایر حامل های فسیلی پیش بینی و برآورد می کند. فعالان بازار قراردادهای آتی نفت خام با استفاده ازاین داده های ارزشمند نسبت به اخذ موقعیت های معاملاتی و خرید و فروش در  بازار اقدام می کنند.

نهایتاً، اطلاعات گردآوری شده و سنجه های نهایی از طریق معدن دیتای (DataMine) بورس شیکاگو که خدمتی مبتنی بر کلود است به همراه مجموعه ارزشمندی از اطلاعات و داده های تاریخی معاملات آتی و اختیار این بورس در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. معدن دیتا، مجوز اخذ اشتراک و دسترسی سریع به محتوای مورد نیاز را از طریق پروتوکول های اینترنتی و API به کاربران می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها