وال استریت

پس از تهدید ترامپ برای افزایش تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چین و هدف قرار دادن میلیاردها دلار از واردات چین در آینده نزدیک، سهام وال‌استریت به شدت سقوط کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، پس از تهدید ترامپ برای افزایش تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چین و هدف قرار دادن میلیاردها دلار از واردات چین در آینده نزدیک، سهام وال‌استریت در معاملات دیشب به وقت آمریکا (صبح امروز به وقت تهران و در ساعات معاملات آسیایی) به شدت سقوط کرد.

درست در زمانی که افت شاخص‌های وال استریت پس از این توئیت ترامپ در حال کند شدن بود، وال‌استریت ژورنال گزارش داد چین در نظر دارد دور جدید مذاکرات تجاری در آمریکا را که برای این هفته تنظیم شده بود، کنسل کند.

روبرت پاولیک، استراتژیست ارشد سهام در شرکت اسلیت استون ولس، در نیویورک، می‌گوید: ترامپ سعی می‌کند به چین برای رسیدن به توافق فشار بیاورد. این اقدام احمقانه است. چینی‌ها اعتماد خود به مذاکرات را از دست خواهند داد.

شاخص اس‌اندپی ۱.۹۲ درصد هم پس از اعلام خبر احتمال خروج چین از مذاکرات سقوط کرد و سپس تثبیت شد.

تا این لحظه شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ آمریکا، ۵۴.۷۵ واحد یا ۱.۸۶ درصد سقوط کرده است. ای‌مینی نزدک ۱۶۸ واحد یا ۲.۱۴ درصد پایین آمده است و ای‌مینی داوجونز ۴۸۴ واحد یا ۱.۸۳ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

این در حالی است که پیش از این، تحلیل‌گران از ممکن بودن دستیابی به توافق با چین تا پایان این هفته، صحبت می‌کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها