archive-29-11-1392-IMAGE635284270080874274 (1).jpg

به گفته فعالان بازار طلا، در روزهای پایانی سال در کنار تاثیرات افزایش بهای اونس طلا، رشد تقاضای خرید طلا و سکه‌ در آستانه تعطیلات سال نو عامل اصلی رشد قیمت ها د بوده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در سومین روز هفته (دوشنبه) قیمت دلار در بازار داخلی نوسانات چندانی نداشت و نهایتا با ۳ تومان کاهش به قیمت ۳هزار و ۴۲۷ تومان رسید، اما هیجان در بازار موازی سکه و طلای داخلی بالاتر بود و قیمت‌ها نوسان بیشتری را ثبت کردند.

روز گذشته بازار آتی سکه فضای متفاوتی را تجربه کرد، به طوری که بررسی روند معاملات چهار سررسید فعال بازار آتی نشان می دهد بهای سکه در سررسیدهای نزدیک مثبت و در سر رسیدهای دور نزولی بوده است.

به این ترتیب سکه تحویل اردیبهشت با قیمت یک میلیون و ۲۴ هزار تومان به فروش رسید که افزایش ۰/۱۲ درصدی را در روز دوشنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل تیر نیز با قیمت یک میلیون و ۳۷ هزار تومان معامله شد و رشد۰/۰۱ درصدی را در این روز تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور سال آینده با قیمت یک میلیون و ۶۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با کاهش ۰/۱۲ درصدی نسبت به روز یک شنبه اخیر رو به رو شد. در آخر نیز سکه سررسید آبان ماه با افت۵۵/۰ درصدی با قیمت یک میلیون و ۸۲هزار تومان معامله شد.

از طرفی حجم معاملات آتی سكه طی روز گذشته در بورس كالای ایران به ۱۰ هزار و ۸۸۵ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار میلیارد و ۱۷۳ میلیون ریال رسید .

از سویی در بازار نقدی نیز طی روز گذشته سکه تمام بهار آزادی با ۷ هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و ۱۷ هزار تومان رسید. در این میان، شور معامله‌گران برای خرید و فروش سکه‌های کوچک‌تر بالاتر بود، جایی که نیم‌سکه با ۶ هزار تومان افزایش به قیمت۵۳۵ هزار تومان و ربع سکه نیز با ۲ هزار تومان افزایش به قیمت ۲۸۳ هزار تومان رسید. به عقیده کارشناسان رشد قیمتی در بازار سکه بیشتر ناشی از افزایش اونس در بازارهای جهانی بود. با این حال، به گفته فعالان، در کنار افزایش اونس، افزایش تقاضا برای سکه‌ در آستانه تعطیلات سال نو عامل اصلی رشد قیمت در بازار سکه بوده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها