نفت

قیمت نفت برنت امروز با ۸ سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۷۱ دلار و ۱۶ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا همچنان موجب نگرانی بازار است و در شرایطی که بالا گرفتن تنش در مذاکرات تجاری آمریکا و چین می تواند موجب کند شدن رشد اقتصاد جهانی شود، قیمت نفت امروز تقریبا ثابت بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۳ سنت افزایش به ۶۲ دلار و ۲۹ سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز با ۸ سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۷۱ دلار و ۱۶ سنت رسید. تحلیلگران می گویند مجموعه ای از عوامل موجب شده تا قیمت نفت همچنان در وضعیت افزایشی باقی بماند.

دولت آمریکا در حال تشدید تحریم های نفتی علیه ایران است و دیروز اعلام کرد که حضور نظامی خود در خاورمیانه را تقویت می کند. تهران هم گفته با تحریم ها مقابله می کند و تلاش خواهد کرد نفت خود را در «بازار خاکستری» به فروش برساند.

ایران همچنین تهدید کرده که «اقدامات متقابلی» را علیه تحریم های آمریکا به اجرا خواهد گذاشت که می تواند به معنای از سرگیری بخشی از برنامه هسته ای این کشور باشد.تحریم های آمریکا صادرات نفت ایران را در طی یک سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

همچنین بحران در ونزوئلا نیز موجب اختلال در عرضه نفت این عضو اوپک شده و واشنگتن نیز تحریم های نفتی را علیه این کشور به اجرا گذاشته است.

بانک آمریکا مریل لینچ در یادداشتی نوشت: در حالی که کاخ سفید سطح تنش را با ایران و ونزوئلا بالا برده است، باید دید وضعیت در بازار نفت به چه شکل خواهد شد... هرچند سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه این دو کشور ممکن است موثر واقع شود، اما نباید کاهش بیشتر عرضه نفت در بازار جهانی را از نظر دور داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها