شمش فولاد

براساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران سال گذشته چهار میلیون و ۸۹۹ هزار تن شمش فولادی صادر شد که بیش از ۶۷ درصد این میزان در قالب «بیلت» و «بلوم» به بازارهای هدف راه یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، برپایه جداول آماری انجمن فولاد، سال گذشته صادرات بیلت و بلوم به میزان سه میلیون و ۳۱۴ هزار تن انجام شد و صادرات اسلب نیز بالغ بر یک میلیون و ۵۸۵ هزار تن بود.

بررسی مجموع صادرات شمش فولادی در ۱۲ ماهه سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ افت ۲۹ درصدی را نشان می دهد. این در حالی است که در سال ۹۶ به میزان ۶ میلیون و ۸۷۲ هزار تن فولاد خام ( میانی ) راهی بازارهای تجاری شده بود.

انجمن جهانی فولاد به تازگی اعلام کرد: سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۱ دی ۹۷ لغایت ۱۱ فروردین ۹۸) ، میانگین تولید فولاد خام جهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۵ درصد افزایش یافت؛ در این دوره زمانی، ایران با رشد ۷.۱ درصدی بیشترین افزایش تولید را رقم زد.

براساس اعلام انجمن جهانی فولاد از ابتدای ژانویه تا پایان مارس۲۰۱۹ میلادی ،۶۴ کشور فولادساز جهان ۴۴۴میلیون و ۱۱۶ هزار تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با تولید مدت مشابه سال گذشته(۴۲۵ میلیون و ۶۰ هزار تن) ۴.۵درصد رشد نشان می دهد.

تولید فولاد ایران نیز در دوره یاد شده با ۷.۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، به رقم ۶ میلیون و ۲۲۳هزار تن رسید.

رشد صادرات تولیدات فولادی

آمار مورد بررسی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گویای آن است که صادرات تولیدات فولادی در ۱۲ ماهه ۹۷ برابر با ۲ میلیون و ۹۸۷ هزار تن بود که در مقایسه با عملکرد یک میلیون و ۶۲۳ هزار تن در سال ۹۶ رشد ۸۴ درصدی را نشان می دهد.

نکته حایز اهمیت اینکه رویکرد فولاد سازان کشور در سال ۹۷ از رویه صدور شمش و فولاد خام ( میانی) به سمت صادرات تولیدات فولادی تغییر جهت داده، به گونه ای که در سال گذشته صدور بیلت و بلوم همراه با اسلب نسبت به سال ۹۶ کاهش صادرات داشته، اما در بخش تولیدات فولادی صادرات تیرآهن، میلگرد، ورق سرد، ورق پوششدار، سایر تولیدات فولادی در مقایسه با سال ۹۶ رشد صادرات محقق شد.

سهم بیش از ۵۵ درصدی میلگرد در صادرات

سال گذشته در بخش صادرات تولیدات فولادی، میلگرد با سهم یک میلیون و ۶۵۵ هزار تن بالاترین میزان را با افزون بر ۵۵ درصد به خود اختصاص داد و پس از آن ورق گرم به میزان ۶۶۲ هزار تن، تیرآهن ۲۴۳ هزار تن و سایر تولیدات فولادی با ۲۱۲ هزار تن قرار داشتند.

همچنین ورق پوششدار به میزان ۱۷۲ هزار تن و ورق سرد ۴۳ هزار تن از دیگر اقلام صادراتی در ۱۲ ماهه سال گذشته بود.

سه ماهه نخست ۲۰۱۹، به ترتیب چین با تولید ۲۳۱میلیون و ۶۹ هزارتن، هند با ۲۷میلیون و ۳۳۳هزار تن، ژاپن با ۲۴ میلیون و ۹۷۱ هزار تن، آمریکا با۲۲ میلیون و ۲۲۶ هزار تن وکره جنوبی با ۱۸ میلیون و ۱۰۸ هزارتن پنج کشور برتر فولادساز جهان بودند.

تولید فولاد میانی بیش از ۲۴.۶ میلیون تن

براساس آمار انجمن یاد شده، سال گذشته کل تولید فولاد خام (میانی) به رقم ۲۴ میلیون و ۶۷۰ هزار تن رسید که در مقایسه با ۲۱ میلیون و ۸۸۴ هزار تن عملکرد سال ۹۶ رشد ۱۳ درصدی یافت.

میزان تولید بیلت و بلوم در ۱۲ ماهه سال گذشته با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با سال ۹۶ به ۱۴ میلیون و ۱۶۸ هزار تن رسید و اسلب تولیدی هم با افزایش سه درصدی نسبت به سال ۹۶ برابر با ۱۰ میلیون و ۵۰۲ هزار تن ثبت شده بود.

سال ۹۶ تولید بیلت و بلوم ۱۱ میلیون و ۶۵۸ هزار تن و اسلب هم برابر ۱۰ میلیون و ۲۲۶ هزار تن بود.

رشد ۹ درصدی تولیدات فولادی

آمارهای عملکرد سال ۹۷ حاکی است، کل تولیدات فولادی به رقم ۲۱ میلیون و ۵۷۲ هزار تن رسید که در مقایسه با ۱۹ میلیون و ۷۷۶ هزار تن مربوط به سال ۹۶ رشد ۹ درصدی دارد.

بیشترین میزان تولیدات فولادی در سال گذشته به ترتیب به ورق گرم با هفت میلیون و ۹۴۳ هزار تن، میلگرد با هفت میلیون و ۸۲۶ هزار تن و ورق سرد با ۲ میلیون و ۵۳۸ هزار تن اختصاص داشت.

سهم ورق پوششدار یک میلیون و ۴۶۱ هزار تن، تیرآهن یک میلیون و ۳۵ هزار تن و سایر تولیدات فولادی ۷۶۹ هزار تن ثبت شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها