فولاد

معاون معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افتتاح حداقل ۱۰ میلیون تن پروژه در زنجیره فولاد در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، جعفر سرقینی با ذکر این نکته که پروژه‌های افتتاحی امسال عمدتاً در زنجیره‌های فولاد و مس قرار دارند گفت: پروژه‌های بزرگی در حوزه مس نیز تعریف کرده‌ایم و چند پروژه نسبتاً بزرگ راه اندازی خواهد شد که مس انجرد در آذربایجان شرقی از آن جمله است.

وی همچنین افزود: بهره برداری از طرح توسعه شرکت ملی مس، اصلاح و بازسازی کارخانجات مس در شهر بابک و افتتاح حداقل دو کارخانه کنسانتره و یک کارخانه گندله ۲.۵ میلیون تنی در سنگان از برنامه‌های سال جاری است.

به گفته وی بهره برداری از بخش آهن اسفنجی فولاد بافت، آهن اسفنجی گل گهر در سیرجان و بخش فولاد شرکت جهان فولاد در سیرجان از دیگر پروژه‌های معدنی است که امسال افتتاح می‌شود.

سرقینی در ادامه احیای معادن کوچک را از جمله برنامه‌های مهم وزارتخانه متبوع خود اعلام کرد و گفت: تفاهم‌نامه ای امضا شده و خانه معدن، بخش خصوصی، ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی را درگیر این پروژه کرده‌ایم.این معادن در مناطق کمتر برخوردار هستند و امسال حداقل ۵۰ تا ۶۰ معدن کوچک را برای سرمایه گذاری عرضه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این معادن کوچک رها شده بودند و سازمان های ایمیدرو و تهیه و تولید مواد معدنی با ارزیابی مجدد اطلاعات جدیدتری را در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهند. ارزیابی‌ها شروع شده و تا نیمه دوم سال برخی از معادن اعلام می‌شود.

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با ذکر آمار مقایسه‌ای تولید مواد معدنی در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ افزود: تولید مواد معدنی در سال ۹۶ حدود ۴۲۰ میلیون تن بوده که در سال ۹۷ به ۴۶۰ میلین تن رسیده است.همچنین مس به صورت متوسط در سنوات گذشته ۲۰۰ هزار تن تولید شده و این در حالی است که در سال ۹۷ به حدود ۲۵۰ هزار تن در شرایط تحریم رسیده است.

سرقینی ادامه داد: تولید آلومینیوم علیرغم مشکلات تأمین مواد اولیه از ۳۱۰ هزار تن در سال ۹۶ به ۳۴۰ هزار تن در سال ۹۷ افزایش یافته است و سیمان از ۵۵ میلیون تن تولید در سال ۹۶ به ۵۶ میلیون تن در سال ۹۷ افزایش یافت.

وی اظهار کرد: سنگ آهن در سال ۹۶ حدود ۷۲ میلیون تن تولید شد و این رقم در سال ۹۷ به ۷۵ میلیون تن افزایش یافت و شمش روی با ۱۶ هزار تن افزایش تولید از ۲۰۰ هزار تن در سال ۹۶ به ۲۱۶ هزار تن در سال گذشته رسید.همچنین فولاد خام از ۲۲ میلیون تن به ۲۵ میلیون تن‌، کنسانتره زغال سنگ از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن، کاشی و سرامیک از ۳۷۰ میلیون متر ربع به ۳۸۰ میلیون متر مربع و شیشه جام از یک میلیون و ۴۸۰ هزار تن به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال گذشته رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها