چین

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد جنگ تجاری دولت ترامپ می تواند منجر به بیکاری ۲۹۲هزار نفر شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بیزینس ایسنایدر، مؤسسه "تکس فاندیشن" که رویکرد محافظه کارانه دارد در گزارش جدید خود به مساله تهدید ترامپ برای افزایش تعرفه بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار از چین واکنش نشان داده و عواقب آن را برای شهروندان امریکایی گران ارزیابی کرده است.

اریکا یورک، از نویسندگان گزارش گفت: این تعرفه‌ها باعث افزایش بار مالیاتی بر روی دوش مصرف کنندگان آمریکایی خواهد شد و تبعات آن به ویژه برای طبقه‌های درآمدی پایین و متوسط سنگین‌تر خواهد بود. تعرفه‌ها می‌توانند منجر به افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز تولید محصولات شود و این به معنای گران‌تر شدن کالاها خواهد بود.

این مؤسسه پیش بینی کرده است در صورت عملی شدن تهدیدات ترامپ و در حالت خوش‌بینانه، حجم تولیدات ناخالص داخلی آمریکا در بلند مدت ۰.۱۲ درصد کاهش یابد که رقمی معادل ۳۰.۴ میلیارد دلار خواهد بود. جنگ تجاری هم چنین منجر به از بین رفتن ۹۴ هزار و ۳۰۰ شغل تمام وقت و کاهش ۰.۳ درصدی درآمد شهروندان آمریکایی پس از کسر مالیات خواهد شد.

در سناریو بدبینانه، جنگ تجاری منجر به کاهش ۰.۳۸ درصدی تولیدات ناخالص داخلی و نابودی ۲۹۲ هزار شغل تمام وقت خواهد شد. ضمن آن که درآمدهای پس از کسر مالیات نیز به میزان ۰.۹۲ درصد کمتر خواهد شد.

هنوز وزارت بازرگانی آمریکا نسبت به اجرایی شدن تهدید ترامپ مردد است و آن را به روند مذاکرات و کارشناسی بیشتر موکول کرده است. هنوز مشخص نیست که دو طرف چگونه خواهند توانست به توافق دست یابند اما قرار است هیأتی به نمایندگی از چین برای برگزاری دور جدید مذاکرات و دیدار با همتایان آمریکایی خود راهی واشنگتن شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها