ارز

نگرانی از تشدید منازعات تجاری بین آمریکا و چین باعث شد ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش کاهش یابد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در بین رقبای دلار، ین ژاپن بیش از هر ارز دیگری موفق به صعود شده است و تقاضای خرید آن توسط معامله گران بیش از سایر ارزهاست. در معاملات روز چهارشنبه، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۷.۵۶ واحد رسید.

در شرایطی که تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر افزایش تعرفه بر واردات ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی باعث اضطراب معامله‌گران شده است، هر دلار با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته به ازای ۱۱۰.۰۹ ین مبادله شد.

لیو هه، معاون نخست وزیر چین این هفته سرپرستی هیأت چینی در سفر به واشنگتن برای مذاکرات تجاری را بر عهده خواهد داشت. کومیکو ایشیکاوا، تحلیلگر مؤسسه "سونی فایننشیال هولدینگز" گفت: باید دید که آیا ین موفق به شکستن سطح مقاومتی ۱۰۹.۷ ین در برابر هر دلار خواهد شد یا خیر. وی افزود: اگر ترامپ به تهدیدش برای اعمال تعرفه‌ها عمل کند، احتمالاً شاهد شکستن این سطح مقاومتی خواهیم بود.

در برابر ارزهای اروپایی، یورو جایگاه خود را در کانال ۱.۱۲ دلاری مستحکم‌تر کرد و گزارش بانک مرکزی اروپا از تقویت رشد اقتصادی این منطقه در سال آینده باعث شد تا هر یورو به ۱.۱۲۰۵ دلار افزایش یابد. پوند نیز با اندکی افزایش به ازای ۱.۳۰۶۷ دلار مبادله شد.

در برابر سایر ارزهای مهم جهانی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۲۴۰ دلار استرالیا، ۱.۳۴۶۱ دلار کانادا، ۱.۳۶۰۷ دلار سنگاپور، ۱.۰۱۶۸ فرانک سوئیس، ۴.۱۴۷۴ رینگت مالزی و ۶.۷۶۹۴ یوان چین مبادله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها