ترامپ

در سال های اخیر به ‌ویژه در بازه زمانی پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، خبرهای زیادی درباره جنگ تجاری و تأثیر سیاست‌های ترامپ بر اقتصاد و تجارت دنیا منتشر شده است، ولی تاکنون گزارشی از تأثیر مخرب سیاست‌های او بر عملکرد بازارهای کالایی در آمریکا، منتشر نشده بود که به تازگی بازار بورس کالایی شیکاگو CME گزارشی در مورد تأثیر بحران ناشی از سیاست‌های مغایر تجارت آزاد ترامپ بر کارکرد این بازار کالایی منتشر کرده است.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»، بورس کالای شیکاگو که یکی از قدیمی‌ترین و فعال ترین بورس کالایی دنیا در بخش تجارت محصولات کشاورزی و انعقاد قراردادهای آتی در فروش محصولات کشاورزی است در گزارش خود، پیش‌بینی کرده است در نتیجه جنگ تجاری چین و آمریکا، ارزش فروش محصولات کشاورزی از طریق بازار شیکاگو به چین کاهش زیادی رخ خواهد داد.

طبق این پیش‌بینی در سال ۲۰۱۸ میلادی ارزش صادرات محصولات کشاورزی از بورس شیکاگو به چین برابر با ۱۹ میلیارد دلار بوده است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹ میلادی ارزش صادرات این دسته از محصولات بعد از تجربه کاهش ۵۳ درصدی به ۹ میلیارد دلار برسد.

 براساس این گزارش در سال ۲۰۱۹ میلادی ارزش صادرات محصولات کشاورزی آمریکا به دیگر کشورهای دنیا به ۱۴۱.۵ میلیارد دلار می‌رسد که ۲ میلیارد دلار کمتر از سال قبل خواهد بود و همچنین ارزش صادرات آمریکا به چین کاهش چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر»، بورس کالای شیکاگو در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرده است از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ تاکنون، صادرات محصولات کشاورزی آمریکا به چین، مکزیک، کانادا و ژاپن کاهش‌یافته است. پیش‌تر، این کشورها، واردکننده ۵۰ درصد از محصولات کشاورزی صادراتی آمریکا بودند، ولی هم‌اکنون مجموع واردات این کشورها معادل ۴۴ درصد کل صادرات آمریکاست که با احتساب افت صادرات محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر می‌توان ارزیابی صحیح‌تری از وضعیت کنونی تجارت آمریکا داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها