نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۲۳ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۷۰ دلار و ۶۲ سنت رسید، اما افت هفتگی ۰.۳ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که تنش های تجاری ناشی از افزایش تعرفه های دولت آمریکا علیه کالاهای چینی موجب نگرانی از رشد تقاضا برای نفت در ماه های آینده شده است، قیمت نفت در این هفته اندکی کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۲۳ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۷۰ دلار و ۶۲ سنت رسید، اما افت هفتگی ۰.۳ درصدی را تجربه کرد.قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با ۴ سنت کاهش به ۶۱ دلار و ۶۶ سنت رسید و افت هفتگی نیم درصدی را تجربه کرد.

پس از پشت سر گذاشتن یک هفته پر نوسان، سرمایه گذاران نگران احتمال طولانی تر شدن و شدیدتر شدن جنگ تجاری بین آمریکا و چین بودند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که عجله ای برای یک پیمان تجاری با پکن ندارد. در حالی که مذاکرات دو کشور همچنان ادامه دارد، دولت آمریکا روز جمعه دور جدیدی از تعرفه ها را علیه کالاهای چینی اعمال کرد.

افزایش تنش های تجاری بین دو مصرف کننده بزرگ نفت جهان می تواند بر تقاضا برای نفت هم تاثیر بگذارد. آمریکا و چین در سه ماهه نخست امسال مجموعا ۳۴ درصد نفت جهان را مصرف کرده اند.

رشد قیمت های محدود روز جمعه به این دلیل رخ داد که سرمایه گذاران انتظار داشتند در آستانه فصل شروع سفرهای تابستانی، پالایشگاه های آمریکا در ساحل خلیج مکزیک و غرب میانه تعمیرات فصلی خود را به پایان برسانند و تقاضا برای خرید نفت را افزایش دهند.

تام کلوزا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اویل پرایس اینفورمیشن سرویس گفت:قیمت نفت پتانسیل افزایش بیشتر را دارد در حالی که پالایشگاه های خلیج مکزیک فعالیت های خود را از سر می گیرند، میزان تقاضا برای نفت افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها