بورس

در جریان معاملات هفته گذشته بازار آتی و آپشن بورس کالای ایران در مجموع بیش از ۴۰۷ هزار و ۵۶۰ قرارداد به ارزشی بیش از ۶۵۶۶ میلیارد ریال منعقد شد.

به گزارش «کالاخبر»، در بازار قراردادهای آتی زعفران، معامله گران طی هفته قبل بیش از ۴۰۴ هزار و ۷۰۰ قرارداد منعقد کردند و ارزش بیش از ۶۵۶۰ میلیارد ریال را رقم زدند. معامله گران با اتخاذ ۲۱۸۰ موقعیت جدید در بازار، تعداد موقعیت های باز را به رقم ۶۰ هزار و ۳۱۲ موقعیت افزایش دادند.

طی معاملات هفته گذشته در نماد زعفران نگین سررسید تیرماه ۹۸ تعداد ۲۴۳ هزار و ۴۲ قرارداد آتی به ارزش ۴۰۰۶ میلیارد ریال منعقد شد. در این سررسید معاملاتی ۳۳ هزار و ۸۹۵ موقعیت باز وجود دارد و ۵۵۴۹ کد معاملاتی فعال در این نماد معاملاتی موقعیت خرید و یا فروش اتخاذ کرده اند.

در نماد معاملاتی آتی زعفران نگین برای سررسید خردادماه ۹۸ نیز معامله گران بیش از ۱۱۰ هزار قرارداد منعقد کردند که انعقاد این تعداد قرارداد ارزش بیش از ۱۷۹۱ میلیارد ریالی را در پی داشت. تعداد موقعیت های باز در این سررسید معاملاتی با ۵۳۸ واحد افزایش، به رقم ۱۷ هزار و ۹۵ موقعیت رشد کرد.

در معاملات هفته گذشته، بیش از ۴۸ هزار قرارداد آتی زعفران نگین برای تحویل در اردیبهشت ماه جاری نیز منعقد شد و ارزش معاملات آن به رقمی بیش از ۷۳۱ میلیارد ریال رسید.

ارزش معاملات قرارداد آتی زعفران رشته ای تحویل تیرماه امسال نیز به ۱۸ میلیارد ریال نزدیک شد و معامله گران در سررسید مذکور ۴۲۷ موقعیت باز اتخاذ کرده و ۱۳۱۸ قرارداد جدید منعقد کردند.

در سررسید اردیبهشت ماه این قرارداد نیز تعداد ۶۲۰ قرارداد به ارزش حدود ۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال به انعقاد رسید و تعداد موقعیت های باز با اتخاذ ۱۹ موقعیت جدید از سوی معامله گران به ۱۸۰ موقعیت افزایش یافت.

در سررسید خرداد ماه قرارداد آتی زعفران رشته ای برای تحویل در خردادماه امسال نیز معامله گران ضمن ایجاد ۸ موقعیت جدید، ۵۷۷ قرارداد منعقد کرده و تعداد موقعیت های باز را به ۳۷۷ موقعیت افزایش دادند. ارزش معاملات این سررسید نیز به رقمی حدود ۷ میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال رسید.

در معاملات هفتگی بازار قراردادهای اختیار معامله زعفران نگین و سکه طلا در بورس کالای ایران نیز معامله گران در مجموع ۲۸۲۸ قرارداد را به ارزشی بیش از ۶ میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال منعقد کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها