معدن

بخش معدن، بالاترین رشد ارزش افزوده را در بین گروه های صنعت،‌ معدن و تجارت کسب کرد. این گزارش جدید بانک مرکزی است که از سوی وزارت صنعت ومعدن و تجارت منتشر شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت،‌ رشد ارزش افزوده فصل نخست سال ۹۷ در بخش معدن و گروه خدمات به ترتیب ۴ و ۱.۱ درصد بوده داشته است. در این مدت بخش صنعت کاهش ۱.۵درصدی را پشت سرگذاشته است.

رشد ۳۵.۹ درصدی گواهی کشف

در بخش معدن تعداد ۱۰۳۳ فقره پروانه اکتشاف، ۶۹۶ فقره گواهی کشف و ۶۳۴ فقره پروانه بهره برداری صادر شده است که نسبت به دوره قبل در تعداد پروانه اکتشاف ۳.۵ درصد و گواهی کشف ۳۵.۹ درصد رشد داشته است. از سوی دیگر میزان اشتغال پروانه های بهره برداری معدنی صادره ۴۸۹۸ نفر بوده است.

همچنین میزان حقوق دولتی وصول شده معادن طی سال ۱۳۹۷ برابر با ۷۵۱.۸ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۶ درصد افزایش داشته است.در این مدت سنگ آهن با ۳۵.۲ میلیون تن، ۲ درصد و فولاد خام با ۲۲.۴ میلیون تن، ۷.۵ درصد رشد تولید داشته اند.

تصویب جذب ۱.۱ میلیارد دلار سرمایه خارجی

در سال ۱۳۹۷ تعداد ۸۴ طرح سرمایه گذاری خارجی صنعتی، معدنی و تجاری، با مجموع سرمایه گذاری ۱۱۰۲ میلیون دلار، به تصویب هیات سرمایه گذاری خارجی رسیده است.از سوی دیگر در راستای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی، تا پایان سال ۱۳۹۷ در مجموع مبلغ ۲۳۲۸۶.۳ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۲۱۵۱ واحد در قالب پروژه رونق تولید پرداخت شده است.

تسهیلات پرداختی بانک ها و موسسات اعتباری در سال ۱۳۹۷ به بخش صنعت و معدن با افزایش ۱۹.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۰۸.۹ هزار میلیارد تومان رسیده است. در بخش بازرگانی نیز ۱۱۲.۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که رشدی برابر با ۳۲.۱ درصد را نشان می دهد. سهم تسهیلات بخش صنعت و معدن و بازرگانی، به ترتیب ۲۷ و ۱۴.۶ درصد بوده است.

میزان کل برق مصرفی مشترکین صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک در ۱۰ ماهه ۱۳۹۷ برابر ۷۴.۶ میلیون مگا وات ساعت که ۷.۱ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

در سال ۱۳۹۷ صادرات کالاهای غیر نفتی ۱۱۷.۲ میلیون تن با ارزش ۴۴.۳ میلیارد دلار برابر ۳۶.۹ میلیارد یورو بوده است. همچنین میزان واردات به کشور ۳۲ میلیون تن به ارزش ۴۲.۶ میلیارد دلار برابر ۳۵.۵ میلیارد یورو به ترتیب ۱۷.۵، ۲۱.۸ و ۲۴.۸ درصد کاهش را نشان می دهد.

مجوزهای صادره در سال ۱۳۹۷

تعداد ۶۲۰۱ فقره پروانه بهره برداری با میزان سرمایه گذاری ۵۹.۳ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۱۰۶ هزار و ۳۹۵ نفر صادر شده که به ترتیب در تعداد ۶.۵ درصد، در سرمایه گذاری ۹۹.۸ درصد و در اشتغال ۱.۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

تعداد ۲۴ هزار و ۳۱۹ فقره جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری ۲۵۹.۸ هزار میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال ۵۴۹ هزار و ۱۸۷ نفر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۶.۴،۴۰.۴ و ۱۴.۹ درصد رشد را نشان می دهد.

مجوزهای صنفی صادر شده ۴۴۹.۲ هزار فقره بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۴ درصد افزایش داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها