نفت

بانک آمریکایی گلدمن ساکس در گزارشی اعلام کرد: ابهامات پیرامون عرضه نفت در بازار جهانی باعث می‌شود قیمت نفت برنت در چند ماه آینده بین ۷۰ تا ۷۵ دلار در هر بشکه معامله شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و ابهامات پیرامون توانایی سایر تولیدکنندگان برای جبران عرضه‌ای که به این ترتیب از دست رفته است، سیگنال‌های مختلفی را به بازار ارسال کرده است. در حالی که شواهدی از عرضه فزاینده نفت در بازار آمریکا وجود دارد اما بازار نفت دریابرد به میزان فزاینده‌ای دچار محدودیت عرضه شده است.

گلدمن ساکس اعلام کرد که تا چند ماه آینده نبود شفافیت در خصوص عوامل عرضه و تقاضا، سفته‌بازان را مردد نگه می‌دارد و نوسان قیمت نفت تشدید می‌شود. ما انتظار داریم قیمت نفت بین ۷۰ تا ۷۵ دلار در هر بشکه معامله شود.

آمریکا دو هفته قبل اعلام کرد معافیت‌ها برای واردات نفت ایران را برای مشتریان بزرگ این کشور تمدید نمی‌کند.

این بانک آمریکایی در ادامه گزارش خود افزود: مازاد ظرفیت تولید عربستان سعودی و روسیه بزرگ است اما ریاض احتمالاً به جای افزایش تولید، ترجیح خواهد داد به ارزیابی شرایط بازار بپردازد. از سوی دیگر، صادرات نفت روسیه از طریق خط لوله به دلیل آلودگی با مشکل مواجه شده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته جاری در گزارش "دورنمای انرژی کوتاه مدت ماه مه" اعلام کرد میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۹ به ۶۹.۶۴ دلار در هر بشکه و در سال ۲۰۲۰ به ۶۷ دلار در هر بشکه می‌رسد که ۶.۸۶ دلار و ۵ دلار بالاتر از پیش بینی آوریل این آژانس بوده و منعکس کننده محدود شدن عرضه در بازار جهانی نفت در تابستان امسال و افزایش ریسک‌های عرضه است.

بر اساس گزارش پلاتس، این آژانس انتظار دارد میانگین تولید نفت اوپک امسال به ۳۰.۲۹ میلیون بشکه در روز و سال آینده به ۲۹.۸۵ میلیون بشکه در روز برسد که به ترتیب ۲۴۰ هزار بشکه در روز و ۴۲۰ هزار بشکه در روز کمتر از برآورد قبلی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها