بورس جهانی

بالا گرفتن تنش تجاری بین آمریکا و چین و نیز کاهش قیمت نفت خام، دو عامل مهم کاهش ارزش شاخص بورس‌های عربی منطقه در هفته گذشته بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، همزمان، تعدادی از شرکت‌های پذیرفته شده نیز گزارش سه ماهه ضعیفی منتشر کردند که «اطمینان شکننده سرمایه‌گذاران» را به همراه داشت و به این روند کاهشی دامن زد.

شاخص بورس دوبی آخر هفته را با ثبت ۱.۵ درصد کاهش به پایان برد و به روند ۶ روز پیاپی نزولی ادامه داد. بزرگترین بانک امارات یعنی «بانک ملی امارات» و بزرگترین شرکت بخش املاک آن کشور یعنی «اعمار» بترتیب ۲.۵ و ۲.۸ درصد پایین آمدند.

ارزش سهام شرکت DP World در بورس نزدک دوبی هم ۴ درصد افت کرد. این شرکت که یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در امور بندری دنیا به شمار می‌رود. این شرکت اعلام کرده که شرکت پایانه دریایی کانادایی بنام Fraser Surrey Docks را خریداری می‌کند.

شاخص بورس عربستان نیز در آخرین روز معاملاتی هفته ۰.۵ درصد پایین آمد. شرکت «سلامت خاورمیانه» گزارش سه ماهه خود را با ۸۳ درصد کاهش سود اعلام کرد و هیات مدیره نیز تصمیم گرفت سودی پرداخت نکند. ارزش سهام این شرکت پیشرو در بخش بهداشت ۹.۶ درصد سقوط کرد.

شرکت املاک «دارالارکان» نیز به دلیل رکود بخش مسکن در این کشور، گزارش سه ماهه خود را با کاهش سود اعلام کرد و از این رو قیمت این سهام ۳.۱ درصد پایین آمد.

شاخص بورس قطر هم با یک درصد منفی بسته شد. شاخص بورس کویت ۰.۹، و بحرین و لبنان ۰.۳ درصد نزولی شدند، در حالی که نزول شاخص بورس ابوظبی ۱.۴ درصد بود. تنها بورس مصر ۰.۲ درصد مثبت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها